10 lat Natur und Leben am Stettiner Haff

W środę 5 czerwca 2013 r. przedstawiciele SE "Łarpia" i PCK "Sama Rama" udali się do siedziby Natur am Stettiner Haff by wziąć udział w niecodziennej uroczystości. Spotkanie, które miało kameralny i mniej oficjalny charakter otworzył kierownik tej placówki Jochen Elberskirch i po przywitaniu zebranych poprosił Winfrieda Zimmermanna, odchodzącego właśnie na zasłużoną emeryturę o odsłonięcie tajemniczego elementu stojącego na placu przed siedzibą.

1.JPG
2.JPG

Oczom zebranych ukazał się drogowskaz z napisem Zimmermanns Rast wskazujący na ustawioną obok ławeczkę. Miejsce to położone obok symbolicznego żeremia bobrów tworzy klimat enklawy ciszy i spokoju choć położone jest w pobliżu stacji kolejowej i jednej z głównych ulic miasta, który ma towarzyszyć teraz Winfiedowi.

3.JPG
4.JPG

Po tym akcencie bohaterowi dnia wręczono podziękowania i gratulacje. Nasza delegacja dołączyła się do tych serdeczności obdarowując przyjaciela z turystycznych szlaków a zarazem organizatora naszych wspólnych imprez najnowszymi albumami poświęconymi miejscowościom w gminie Police.

5.JPG

Uhonorowaliśmy również działające razem z nami Stowarzyszenie "Natur und Leben am Stettiner Haff", które właśnie obchodzi jubileusz 10-lecia swojej działalności wręczając List Gratulacyjny i okolicznościowy prezent.

6.JPG

W dalszej części spotkania zaproszono wszystkich do przylegającego ogródka na poczęstunek z grilla. Przy kiełbaskach Jürgen Barth, Przewodniczący Stowarzyszenia wręczył nam najnowsze wydanie dwóch przewodników dwujęzycznych "Naturdenkmale & Raritätien" (Pomniki przyrody & Unikaty) oraz "Baudenkmale" (Zabytki architektury). Oba przewodniki poświęcone są regionowi Zalewu Szczecińskiego.

7.JPG
8.JPG
12.JPG

Rozmowy na tematy organizowanych w najbliższym czasie poczynań w zakresie rowerowej imprezy "Mobilny bez samochodu" w Pasewalku oraz budowy i otwarcia Transgranicznego Ośrodka Edukacji Ekologicznej w Zalesiu praktycznie zdominowały dalszą część tego niemiecko-polskiego spotkania.

9.JPG
10.JPG
11.JPG

Kiedy nasza delegacja opuszczała ośrodek w sali audiowizualnej rozpoczęła się pogadanka na temat wypraw kajakowych i łodziami canoe po rzece Piana.

(wgaw)
(marekz)
(micolski)

Artykuł w NORDKURIERZE: tutaj