4. Rowerowe Dni Pasewalku / 4. Pasewalker Radtage

W piątek 17 czerwca 2011 r. wytypowani uczniowie-rowerzyści ze Szkoły Podstawowej nr 3 w Policach udali się autokarem do Pasewalku, aby uczestniczyć w tamtejszym święcie roweru. Jeszcze w maju pracownicy Wydziału Promocji UG Police i działacze PKC „Sama Rama” brali udział w specjalnym spotkaniu z nauczycielami niemieckimi organizującymi imprezy rowerowe.

1.JPG

Wówczas zapadła decyzja zorganizowania na terenie boiska sportowego Szkoły Europejskiej im. Arnolda Zweiga spartakiady rowerowej w ramach 4. Dni Pasewalku. Toteż 25 uczniów pod opieką Anety Gawrońskiej i Krystyny Wilińskiej znalazło się w gronie blisko 200 uczestników młodzieżowych zmagań rowerowych. Inaugurując to rowerowe spotkanie powitał wszystkich w języku niemieckim i polskim Wiceburmistrz Pasewalku Fred Lüpke, który w późniejszej części zawodów był częstym gościem polskiej ekipy częstując nas chociażby ciepłymi pączkami.

2.JPG
3.JPG

Impreza była tak zorganizowana, że każdy uczeń z Kartą Startową w ręku przechodził od jednego punktu kontrolnego do drugiego i tam realizował wyznaczone zadania. Strona niemiecka obsługiwała m.in. takie konkurencje jak: ergonometr, rowery specjalne, wymiana opony rowerowej, tor sprawnościowy, jazda na czas, jazda wg znaków drogowych czy pierwsza pomoc w nagłych wypadkach. „Sama Rama” sędziowała na kolarskim torze przeszkód.

4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
10.JPG

Organizatorzy do końca zawodów nie zdążyli podać uzyskanych wyników na poszczególnych punktach kontrolnych. Z obserwacji wiemy, że tylko przez „nasz tor przeszkód” przeszło 164 zawodników. Na polskim punkcie najlepszy wynik uzyskali Tobias Rauch, Max Malmke, Anna Pietschak i Julian Laskewitz (bez wyników uczniów SP 3). Punktualnie o godz. 12:00 przerwano zawody a wszystkie Karty Startowe zapakowano do zielonej urny – wyniki zostaną podane w terminie późniejszym.

Grupa policka udała się do Lokschuppen Pasewalk czyli do miejscowej Lokomotywowni - Muzeum. Na wstępie uraczono nas obiadem w barze „Mitropa”. Potem wędrując śladami „Smoka Fauchi” rozpoczęło się zwiedzania zasobów muzealnych Niemieckiej Kolei Państwowej. Obejrzeliśmy różnego rodzaju pojazdy szynowe m.in. specjalny wagon dla nowożeńców, uczestniczyliśmy w przejażdżce drezyną „Gulliver” oraz nostalgicznym wagonem z symbolicznej stacji Nechlin, byliśmy też i na wieży ciśnień.

11.JPG
12.JPG
13.JPG
14.JPG

Na zakończenie wizyty w lokomotywowni w ramach podziękowania młodzież zaśpiewała przewodnikom Jõrgowi Gõrl i Erichowi Rulff piosenkę w ich ojczystym języku. W rewanżu zostaliśmy zaproszeni tutaj ponownie. Opuszczając muzeum dało się zauważyć, że jest ono też często odwiedzane przez miłośników dwóch kółek.

15.JPG

Pełni nowych wrażeń ruszyliśmy w kierunku Polic i po godzinie jazdy byliśmy przed budynkiem polickiej „trójki”. Dzisiejsze zawody to efekt dobrze układającej się współpracy polsko-niemieckiego pogranicza.

Uczniowie i PKC „Sama Rama” dziękują za opiekę paniom Kamili i Uli z Wydziału Promocji UG a kierowcy autokaru panu Piotrowi za bezpieczny przewóz autokarem.

(wgaw)