49 Ogólnopolski Rajd "Szlakiem Walk o Szczecin"

25 kwietnia 2010 r., w niedzielny poranek członkowie Polickiego Klubu Cyklistów „Sama Rama” spotkali się pod hotelem „Radisson”, by stąd tym razem tylko w czteroosobowej grupce udać się na metę 49 Ogólnopolskiego Rajdu ”Szlakiem Walk o Szczecin”. Mała liczba członków klubu biorących udział w tym rajdzie wynikała z trudów jakie towarzyszyły PKC „Sama Rama” dzień wcześniej. Wykonaliśmy kilka zdjęć pod pomnikiem Solidarności, usytuowanym na pl. Żołnierza, przed kościołem św. Piotra i Pawła i trasie zamkowej. Potem w Szczecin – Zdrojach uzupełniliśmy prowiant i napoje i ruszyliśmy do Żydowiec.

1.JPG
2.JPG
3.JPG

Jurek Winsze i jego pomocnicy przywitali nas smaczną grochówką, okolicznościowymi znaczkami stemplami. Namawiali też do startu w konkursach sprawnościowych i krajoznawczych. A było ich wiele m.in.: cellotka, zjadanie ciastka na czas, rzut dętką rowerową czy konkursy plastyczny i wokalny. Spotkaliśmy tu też jeszcze kilka osób z „Samej Ramy”, które na metę dojechały autobusami lub mikrobusami jak Janusz Chmielewski ze swoimi podopiecznymi z SOSW dla Dzieci Niepełnosprawnych Ruchowo. Po krótkiej rozmowie z seniorką szczecińskich turystów Barbarą Kaczmarek, Olgierdem Wacławikiem i innymi członkami Klubu Kolarskiego PTTK „88” i „Jantarowych Szlaków” oraz obejrzeniu pokazów udzielania I pomocy oraz skutków niezapinania pasów samochodowych zaczęliśmy więc zbierać się do odjazdu.

4.JPG
5.JPG
6.JPG

O godz. 13oo wyruszyliśmy w drogę powrotną do Polic. Po drodze zwiedziliśmy XIII-wieczny kościół p.w. Św. Trójcy na Krzekowie, potem były lody w Pilchowie i tak dojechaliśmy do Polic.

7.JPG

Podsumowując tę imprezę przejechaliśmy łącznie 55 kilometrów, poznaliśmy wybrane zakątki Puszczy Bukowej, robiąc sobie nadzieję na jej lepszą penetrację. Patrząc na organizację tak dużej imprezy (700 uczestników) robionej przez Regionalny Oddział Szczeciński PTTK to nadal wolimy nasze kameralne rajdy jak choćby „Rowerem w nieznane”.

(wgaw)