50 Rajd „Szlakiem Walk o Szczecin”

Jak w każdą niedzielę spotkaliśmy się rankiem 10 kwietnia 2011 roku, by już po raz drugi w tym roku wybrać się na rowerową eskapadę. Tym razem trasa naszej wędrówki wiodła przez Siedlice do Leśna Górnego, gdzie młodszej generacji naszego klubu mogliśmy choć z daleka zaprezentować elektrownię wiatrową i pałac eklektyczny z poł. XIX w. położony nieopodal centrum wsi.

1.JPG
2.JPG

Kolejnym miejscem postoju było Pilchowo tu zwiedziliśmy neoromański kościół pw. Wniebowzięcia NMP, a którego początki sięgają przełomu XIII/XIV w. oraz dzwonnicę – przykład ludowej ciesiołki z poł. XIX w.

3.JPG
4.JPG

W Pilchowie przed jednym z ogródków leśnych udało się nam odnaleźć model żubra o naturalnych rozmiarach. Mimo, że został wykonany z plastiku doskonale nadawał się do wykonania serii zdjęć.

5.JPG

Ruszyliśmy dalej, by po kilku minutach jazdy znaleźć się w bramie do wejścia chyba na wszystkie szlaki turystyczne Puszczy Wkrzańskiej. Stąd tylko „żabi skok” i już gościliśmy na jednej z polan rekreacyjnych wspomnianego kompleksu leśnego. Znaleźliśmy się tu w gronie ok. 600 uczestników, piechurów, rowerzystów i zmotoryzowanych. Oprócz naszej grupy Police reprezentowane były przez wychowanków SOSW nr 1 dla Dzieci Niepełnosprawnych Ruchowo.

6.JPG
7.JPG

Na mecie uczestnikom tego jubileuszowego rajdu zaproponowano posiłek turystyczny, okolicznościowe znaczki rajdowe i udział w rozlicznych konkursach sprawnościowych.

8.JPG
9.JPG
10.JPG
11.JPG
12.JPG

Tym razem impreza połączona była z jubileuszem Placówki Straży Granicznej w Szczecinie. Miłe panie w stopniu chorążego dwoiły się i troiły aby każdemu chętnemu zrobić odcisk linii papilarnych na pamiątkowym dokumencie, zademonstrować sprzęt używany przy ochronie granic, a panowie pogranicznicy pokazali tresurę psa.

13.JPG

Tuż przed godz. 13:00 wybraliśmy się w drogę powrotną przez Osowo. Trudny podjazd leśną ścieżką dał się ostro we znaki. Po kilku przerwach w podjeździe dotarliśmy na plac neogotyckiego kościoła pw. Matki Bożej Bolesnej. Jego pierwowzór został zbudowany w 1283 r. przez ks. Barnima I, jednak w XIX w. rozebrano go, a w jego miejscu w roku 1900 wzniesiono obecną budowlę. Wewnątrz kościoła zachował się barokowy ołtarz z 1700 r. oraz piękne witraże.

14.JPG
15.JPG
16.JPG

Przy kościele znajduje się wolnostojąca drewniana dzwonnica z trzema dzwonami, a w pobliżu głaz pamiątkowy poświęcony poległym w I wojnie światowej.

17.JPG

Po zwiedzeniu świątyni jedziemy pod pomnik szczecińskich sportowców, którzy zginęli w trakcie I wojny światowej na wielu frontach świata.

18.JPG

Malowniczą trasą powstałą w wyniku ścinki drzew docieramy do Dębu Bogusława X, a potem dość długim szusem ze Wzgórz Warszewskich docieramy do Polic.

19.JPG

Kolejna nasza wyprawa pod hasłem „Rok 2011 – Rokiem Turystyki Rodzinnej” odbędzie się w sobotę 16 kwietnia pod nazwą „X Rodzinny Rajd Rowerowy”. Zbiórka uczestników o godz. 9:30 na terenie OSiR w Policach przy ul. Piaskowej.

20.JPG

(wgaw)