Sama Rama na kolejarskim święcie

O obchodach 55. rocznicy Lokomotywowni Szczecin Wzgórze Hetmańskie w dniu 28 listopada 2015 r. mówiło się już co najmniej od miesiąca. Skrzętnie informowaliśmy o tym naszych Członków i Sympatyków. Toteż w sobotni poranek w niezorganizowany sposób udaliśmy się do Lokomotywowni w dzielnicy Szczecina Pomorzany.

1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG

Już z daleka odwiedzający Motowozownię turyści ze Szczecina i okolic dawali głośne sygnały z pokładu odwiedzanych kabin maszynisty.

5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG

Wielkie garaże zajezdni pełne dalekobieżnych pojazdów szynowych stały otworem kusząc przybyszów swym odświętnym, czyściutkim i lśniącym wyglądem.

9.JPG
10.JPG
11.JPG

Na końcu hali było stoisko, gdzie można było otrzymać materiały informacyjne, okolicznościowe bilety. Natomiast w części biurowej rozłożona była wielka makieta kolejek typu N i TT. Na piętrze na korytarzu wystawa 55 lat Lokomotywowni Szczecin Pomorzany oraz wielkie akwarium z rozlicznymi gatunkami ryb. Odwiedziłem też pokój dyspozytora.

12.JPG
13.JPG
14.JPG
15.JPG
16.JPG
17.JPG
18.JPG

W hali bardziej zgłodniali mogli skosztować kolejarskiej grochówki, była też kawa i ciasto domowego wypieku. Wreszcie nadeszła godzina 12:30 i większość tak ok. pół tysiąca osób udało się na peron by zająć miejsca w pociągu typu Impuls by udać się na przejazd promocyjny do Polic.

19.JPG
20.JPG
21.JPG
22.JPG
23.JPG

Dwadzieścia minut później nasz pociąg ruszył dzielnicami Szczecina - Turzyn, Pogodno, Łękno, Niebuszewo Gocław w kierunku Polic. Niestety podziwianie krajobrazu było raczej niemożliwe, bo akurat powitała nas pierwsza tej jesieni zawieja śnieżna.

24.JPG
25.JPG
26.JPG
27.JPG
28.JPG

Po dotarciu do Polic ok. stu mieszkańców Polic opuściło pociąg żegnając się z kolejarzami, którzy skład poprowadzili z powrotem do Szczecina.

29.JPG
30.JPG
31.JPG
32.JPG
33.JPG
34.JPG
35.JPG

(wgaw)
(marekz)
(basia)
(janusz)