Bike Rally - Sternfahrt w Berlinie

W dniu 5 czerwca 2011 roku odbył się w Berlinie 35-ty Bike Rally Sternfahrt. Jest to największa impreza rowerowa na świecie! Jadąc 19 gwiaździstymi trasami rowerzyści z całej Europy spotykają się pod Wielką Gwiazdą przy Bramie Brandenburskiej.

W tym roku ze Szczecina w Sternfahrt wzięło udział ok. 70 osób, w tym skromna reprezentacja PKC „Sama Rama” pod wodzą Włodka Walczaka. Z placu Lotników wyjechaliśmy o godz. 01:00 w nocy i bez większych przygód (jedna guma i jeden zerwany łańcuch) sporo przed godziną 07:00 rano dotarliśmy do Eberswalde, gdzie połączyliśmy się z grupą jadącą pociągiem.

1.jpg
2.jpg

Kilka minut po ósmej, wyposażeni w okazjonalne koszulki, flagi Rowerowego Szczecina i przede wszystkim flagi Polski ruszyliśmy na oficjalną trasę przejazdu. Dalsze 75 km pokonaliśmy do godziny 14:00 (jeden z warunków imprezy), kiedy to  zameldowaliśmy się pod Bramą Brandenburską. Znaleźliśmy się w grupie ok. 150 tysięcy rowerzystów.

3.jpg
4.jpg

Celem Sternfahrt jest pokazanie roweru jako pełnoprawnego i najtańszego środka transportu, a także wskazanie, że budowa ścieżek rowerowych winna być koniecznością epoki i nieodzownym obowiązkiem władz wszystkich państw świata.

5.jpg

Niesamowity tego dnia upał sprawił, że woda pitna schodziła litrami, ale za to atmosfera podczas przejazdu była wyborna. W naszej okolicy zawsze było w pogotowiu 150 wolontariuszy z ADFC, którzy w każdej chwili udzielało nie tylko niezbędnej pomocy, ale przede wszystkim skrzętnie zaopatrywali nas w napoje.

8.JPG
7.JPG

Do Szczecina powróciliśmy pociągiem. Dystans powrotny czyli ponownie 190 km na rowerze tego samego dnia to dla turysty jednak trochę za dużo.

9.JPG

Dziękujemy kolegom z Rowerowego Szczecina za zaproszenie nas do udziału w tej niecodziennej imprezie.

(Włodek)

Na publikację zdjęć na naszej stronie klubowej zgodę wyraził Wiceprezes „RS” Tomasz Loga