Czas na Trzebież 2011

Na zaproszenie Burmistrza Polic PKC „Sama Rama” tym razem w niezbyt licznym składzie w dniach 25 i 26 czerwca 2011 r. gościła w Trzebieży. Tu odbywała się kolejna edycja imprezy „Czas na Trzebież”. Organizatorzy przygotowali dla uczestników mnóstwo atrakcji i to niezależnie od wieku. Przez dwa dni można było odwiedzać stoiska gospodarcze przeróżnych wystawców, uczestniczyć w konkursach oraz oglądać ciekawy program artystyczny. W sobotnie przedpołudnie bardzo dużym zainteresowaniem cieszył się konkurs "Poszukiwacze Skarbów", w którym to zadaniem głównym było znalezienie 26 butelek ukrytych w piasku. Każdej butelce odpowiadała specjalna nagroda.

Potem odbywały się turnieje piłki nożnej, pokazy Klubu Sportów Walki Police czy też inne atrakcje. W międzyczasie dwukrotnie występowała latynoska grupa muzyczna La Costa.

1.JPG
2.JPG

O godzinie 20:00 zaczęły się Trzebieskie Świętojanki. Wszystko rozpoczęło się od plecenia wianków. Część naszych koleżanek i kolegów próbował stworzyć takie nakrycie głowy. Najlepiej z naszego grona radziła sobie Ania Gawrońska. Finałem tych zmagań było puszczanie wcześniej wykonanych wianków. Rozświetliły one wody nadbrzeżne Trzebieży.

3.JPG

Następną atrakcją już w promieniach zachodzącego słońca był występ kaszubskiej grupy „Bubliczki. Artyści wykonywali” muzykę kaszubską z domieszką rytmów żydowskich, bałkańskich czy też cygańskich.

4.JPG

Przed północą rozpoczął się występ grupy teatru i tańca z ogniem Mantikora z Opola. Zespół zaprezentował przedstawienie pod tytułem „Noc Kupały”. Pokaz zapierał dech w piersiach wszystkim oglądającym, artyści wykazali się niezwykłą odwagą ujarzmiając żywioł.

5.JPG

Z kolei w niedzielę już od rana rozpoczęły się zajęcia rekreacyjne. Podobnie jak w sobotę odbywały się turnieje piłki nożnej dla młodszych i starszych. Drugiego dnia miała też miejsce prezentacja morskiego sprzętu ratowniczego ochotników SAR. Jak w sobotę Czynna była Wystawa Gospodarcza, którą odwiedził m.in. nie tylko Burmistrz Władysław Diakun ale również sympatyczny clown, w którego przebraniu prezentował się nasz klubowy kolega.

6.JPG
7.JPG
8.JPG

„Czas na Trzebież” zakończył występ szczecińskiego zespołu Foreyes, który coverował utwory legendarnej szwedzkiej grupy Abba. Artyści nie tylko grali, śpiewali i wyglądali jak prawdziwi członkowie oryginalnego zespołu ale również chętnie pozowali do zdjęć.

9.JPG
10.JPG
11.JPG
12.JPG

I wszystko byłoby pięknie gdyby jeszcze z uczestnikami imprezy chciała współpracować pogoda. Słońca było jak na lekarstwo za to chłodnego wiatru było w nadmiarze.

(wgaw)