Dla rowerów nie ma już granic

Gmina Police, Miasto Eggesin oraz Towarzystwo Polsko - Niemieckie wMeklemburgii Pomorzu Przednim zorganizowały Festyn Graniczny z okazji wejścia Polski do Strefy Schengen. PKC "Sama Rama" otrzymała specjalne zaproszenie. Festyn odbył się 21 grudnia 2007 roku pomiędzy godz. 1100 a 14 00 na przejściu granicznym Dobieszczyn - Hintersee.

1.jpeg
2.JPG
3.JPG
4.JPG

Wystąpiła szczecińska orkiestra wojskowa, kościelny zespół trębaczy, przedszkolaki z Eggesin oraz Polickie Towarzystwo Strzeleckie i Miłośników Broni Dawnej "Grajcar". Imprezę rozpoczęły przemówienia i uroczyste odegranie hymnów. Po polskiej stronie, z kuchni polowej Ochotniczej Straży Pożarnej wydawano bezpłatną grochówkę, a strona niemiecka częstowała ciepłymi kiełbaskami. Przedstawiciele naszego Klubu Cyklistów "Sama Rama" przybyli samochodami, pieszo a Olek Doba przyjechał tam rowerem.

5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG

Spotkaliśmy się też z Ewą Schelee, Dorotą Parol-Bros i Jürgenem Barthem a także burmistrzem Eggesin Dennisem Gutgesell aby omówić m.in. sprawy przyszłego rajdu samochodowego. Z powodu zimna burmistrz zaprosił nas na późniejszy termin do Urzędu Miasta Eggesin. Na pewno pojedziemy ale chyba nie tym niemieckim dyliżansem pocztowym, który tak chętnie w tym dniu przekraczał ledwie co zatartą granicę.

(wig)