Dzień Ziemi 2012 na działce

Już do tradycji należy, że SE "Łarpia" i PKC "Sama Rama" z okazji Dnia Ziemi oprócz sprzątania organizuje również pogadanki w ramach edukacji ekologicznej. Podobnie jak w roku ubiegłym tak i w tym 11 maja 2012 r. na działce nr 44 ROD "Nad Grzepnicą" odbyła się specjalna lekcja. Program tego typu spotkań z dziećmi właśnie w tym ogródku został zainaugurowany siedem lat temu przez nauczycielkę Annę Zwierzchowską.

1.JPG

Dzieci z najmłodszych klas poznają tu nie tylko tajniki uprawy roślin i ich ochrony ale także tajemnice świata zwierzęcego egzystującego w sadach i ogrodach.

2.JPG

Na teren ogrodów sąsiadujących ze Szkołą Podstawową nr 8 przyszły dzieci z klasy 0 "a" właśnie tej szkoły ze swoimi nauczycielkami. Lekcja zawierała nie tylko demonstracje prac ziemnych związanych z uprawą roślin i służących do tego celu narzędzi ale również posiadała elementy zajęć poznawczych. Dzieci mogły zobaczyć z bliska w stanie naturalnym budowę poszczególnych drzew owocowych, krzewów i kwiatów m.in. magnolię, bratki, tulipany, rododendrony i inne.

3.JPG

Największe zainteresowanie wśród dzieci wzbudzało urządzenie odstraszające krety oraz konstrukcje budek lęgowych dla sikorek i szpaków. Na zakończenie odbył się konkurs na temat poznanego na tej lekcji materiału i poszukiwanie wśród grządek jeża (plastikowego oczywiście). Wszyscy uczestnicy lekcji na pamiątkę otrzymali znaczki i drobne upominki.

4.JPG

Dzieci w rewanżu wręczyły gospodarzowi działki Dyplom-Podziękowanie.

(wgaw)