Ferie z historią

Podobnie jak w roku ubiegłym "Sama Rama" włączyła się do akcji "Ferie z historią". Impreza ta organizowana jest rok rocznie wraz z polickim OSiR-em i SMZP "Skarb". W tym roku zima nie obdarzyła nas jeszcze śniegiem więc planowany na 19 stycznia 2012 r, kulig zamieniono na "Wycieczkę Pieszą w Nieznane". Pomyślano więc o wędrówce i zwiedzaniu  tzw. "starej fabryki".

Przed godziną 11:00 przed bunkrem-muzeum przy ul. Licealnej w Policach zebrała się ponad 40-sto osobowa grupa młodych i dojrzałych miłośników historii a przewodnik Jacek Stasiak przedstawił program wycieczki.

1.JPG

Najpierw zaprosił wszystkich do bunkra gdzie w ramach powiedzenia "zobacz to o czym czytałeś   przeczytaj o tym co zobaczyłeś" prezentował eksponaty związane z II wojną światową i życiem w obozach hitlerowskich na terenie Polic. Pogadanka wsparta została wyświetleniem filmów związanych z fabryką benzyny syntetycznej Hydrierwerke.

2.JPG

Po zajęciach w obiekcie muzealnym cała grupa udała się ma trasę ścieżki dydaktyczno-historycznej po ruinach fabryki. Zwiedzanie rozpoczęto od zwalonego komina fabrycznego i  mostu nośnego rurociągów przemysłowych. Idąc dalej uczestnicy wycieczki obejrzeli młyn węglowy, silosy, bunkry ochrony zbiorowej, bunkry pojedynczego strzelca i stację kolejową.

3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG

Jesienna pogoda jaka towarzyszyła nam tego dnia pod koniec przyniosła rzęsisty deszczyk więc trzeba było kończyć wędrówkę po ruinach i wrócić w rejon bunkra. Tu już płonęło ognisko, w którym zziębnięci piechurzy piekli kiełbaski, a z upieczonymi szybko udawali się pod kopułę bunkra by tu w spokoju raczyć się pieczenią, gorącą herbatą i słodyczami.

7.JPG
8.JPG

Na zakończenie imprezy wszyscy uczestnicy otrzymali pamiątkowe dyplomiki udziału w imprezie, a organizatorzy zapewniali, że w drugim tygodniu ferii na pewno będzie dostawa tak oczekiwanego przez amatorów kuligów i saneczkowania - śniegu.

(wgaw)