Ferie z Włóczykijem 2

Tydzień temu organizowana przez aktyw KT PTTK "Sami Swoi" wyprawa na Polanę Harcerską w Puszczy Wkrzańskiej zachęciła piechurów z polickich i szczecińskich szkół do udziału w II etapie wędrówki z Włóczykijem.

Kolejne spotkanie uczniów-turystów wyznaczono na 10 lutego 2010 r. Tym razem organizatorzy dali opiekunom Szkolnych Kół SKKT do wyboru dwie trasy wędrówki. Trasa nr 1 dowolna, którą wytyczali sami opiekunowie poszczególnych grup, a z kolei trasa nr 2 opracowana przez organizatora przebiegała szlakiem zabytków i ciekawych miejsc na terenie miasta Police. Obie trasy miały długość 7 kilometrów.

1.JPG

Na trasę nr 2 zgłosiły się głównie szkoły spoza Polic. W rolę przewodnika po terenie miasta wcieliła się Janina Marcinkowska, która rozpoczęła wędrówkę od kościoła NMP w Policach. Tu zebrani najpierw wysłuchali historii budowy tej neogotyckiej świątyni, a następnie udali się do Parku Staromiejskiego by zgłębić tajemnice Polickiego Lapidarium.

2.JPG
3.JPG

Dalej trasa wiodła przez ul. Kołłątaja gdzie przy schronie dla ludności cywilnej z lat 1944-45 w dużym skrócie zapoznano się z losami policzan w trakcie II wojny światowej. Ciekawym również do obejrzenia miejscem był policki Rynek, poczta i dworzec kolejowy.

Dalsza trasa wiodła "żółtym szlakiem", by blisko dwugodzinnej wędrówce spotkać się na terenie polickiego ośrodka PSOUU przy ul. Korczaka 55. Tu gospodarze ośrodka przygotowali ognisko przy którym ponad 50-osobowa grupa już trochę zmęczonych piechurów piekła kiełbaski i inne wiktuały.

4.JPG
5.JPG
6.JPG

Na zakończenie rozegrano konkurs wiedzy z przebytej trasy. Najlepiej wypadli uczniowie Z. Sz. z Podjuch, SP nr 8 Police i SP nr 63 ze Szczecina.

(wig)