Festyn w Rieth 2011

Na zaproszenie organizatorów Polsko – Niemieckiego Festynu w Rieth “Sama Rama” jako przedstawiciel Gminy Police razem z Panem Janem Maturą, uczestniczyła jako ekspert w spotkaniu, dyskusji dotyczącej turystyki wokół Zalewu Szczecińskiego. Wśród prelegentów znaleźli się Nicole Spittel z Stowarzyszenia Turystycznego Vorpommern, Klaus Wils – przewodniczący Towarzystwa Polsko – Niemieckiego Meklemburgii Pomorza Przedniego, Władysław Kiraga - Burmistrz Gminy Nowe Warpno, Jan Matura – Galeria Historyczna Polic oraz Michał Olszewski – wiceprzewodniczący Stowarzyszenia Ekologicznego “Łarpia”, w ramach którego działa również Policki Klub Cyklistów “Sama Rama”.

1.JPG

Wsród zaproszonych gości pojawiło się wielu przedstawicieli gmin, w osobach burmistrzów, rad gminnych i powiatowych, wicestarostów z powiatów Uecker Randow i polickiego, przedstawicieli nadleśnictwa, policji, straży pożarnych oraz wielu innych osób bezpośrednio związanych z kształtowaniem turystyki nad Zalewem Szczecińskim.

2.JPG
4.JPG

Dyskusja dotyczyła spraw związanych z aktywnym wypoczynkiem nad wodami zalewu, a w głównej mierze projektu Tow. Pol-N MV, związanego z rozwojem infrastruktury turystycznej wokół Zalewu Szczecińskiego, wytyczania szlaków rowerowych łączących tereny nadgraniczne, szerokiej współpracy polsko niemieckiej na poziomie organizacji pozarządowych oraz problemów związanych z infrastrukturą turystyczną. Miłym zaskoczeniem dla wszystkich była obietnica Burmistrza Kiragi, w której zapewnił wszystkich o budowie ścieżki rowerowej łączącej Nowe Warpno z Rieth.

5.JPG
6.JPG
7.JPG

Niestety przenikliwe zimno (dyskusja odbyła się w namiocie na plaży w Rieth) oraz niewielkie opóźnienie, nie pozwoliły na szerszą wymianę zdań i opinii. Widać było jednak wyraźnie potrzebę dalszych spotkań i polsko niemieckiego dialogu. Mamy nadzieję, że takie spotkania i współpraca obydwu państw na poziomie stowarzyszeń, powoli przełamią stereotypy oraz wciąż jeszcze wiele dzielących nas barier, a samorządom dadzą możliwość sprawniejszego i aktywniejszego działania, tak abyśmy w przyszłości bezpiecznie i wygodnie mogli podróżować wokół Zalewu Szczecińskiego.

(micolski)