Grillowanie po niemiecku w Eggesin

We wczesny sobotni poranek 24 sierpnia 2013 r. rowerzyści Samej Ramy spotkali się pod pomnikiem Jana Pawła II i szybko udali się na most na Gunicy w Tanowie gdzie oczekiwali na nich szczecińscy cykliści z grupy "Szczecińskie Pielgrzymki". Połączone siły w liczbie 18 rowerów pomknęły w stronę niemieckiego Eggesin.

1.JPG
2.JPG

Natomiast zmotoryzowani członkowie Samej Ramie również w 18 osobowym składzie jadąc samochodami dogonili cyklistów w punkcie odpoczynkowym w rejonie Krzyża Barnima II nieopodal granicy państwa Dobieszczynie.

3.JPG
4.JPG
5.JPG

Na rynku w Eggesin byliśmy o godz. 10:00 i wspólnie z wędrowcami z Wanderfreunde Haffküste e.V. przystąpiliśmy do oficjalnego otwarcia imprezy z udziałem władz miasta i przedstawicieli Volksbund Deutsche Kriegsgräberfürsorge, organizacji zajmującej się opieką nad mogiłami żołnierzy niemieckich. Przewodniczący lokalnych struktur tej organizacji przed wyruszeniem w drogę wręczył wędrowcom z Eggesin list z podziękowaniami od Lorenza Caffiera, przewodniczącego związku w landzie M-VP i jednocześnie ministra spraw wewnętrznych landu za wizytę na Cmentarzu Wojennym Żołnierzy Niemieckich w Glinnej.

Po tej oficjalnej części wraz z  przewodnikiem Klausem Nagel udaliśmy się do Centrum Parku Przyrodniczego nad Zalewem Szczecińskim (Naturpark Am Stettiner Haff), w którym jego przedstawiciele zaprezentowali nam kilka ciekawych eksponatów ze swoich zbiorów. Zebrani mogli również zobaczyć pokaz multimedialny obrazujący przeistoczenie się stacji kolejowej w obiekt muzealno-edukacyjny.

Dalsza 8-mio kilometrowa trasa wiodła duktami leśnymi, na których mogliśmy oglądać elementy krajobrazu i ciekawe okazy przyrody.

Po półtoragodzinnej wędrówce powróciliśmy do Eggesin, na tereny parkowe przyległe do Blauberscheune. Oczekując na rozpoczęcie grillowania mogliśmy podglądać powstające prace rzeźbiarskie twórców z miejscowego ogniska sztuki.

Potem częstowano nas grillowanymi kiełbaskami, smacznym ciastem, kawą i herbatą. Do sali kinowej zaproszono nas na pokaz multimedialny obrazujący uroki miejscowości położonych wokół Zalewu Szczecińskiego.

Wreszcie nadszedł czas zakończenia imprezy, który poprzedziło złożenie życzeń urodzinowych Andżelice Olszewskiej przez Winfrieda Zimmermanna. Prezes Samej Ramy w imieniu całego klubu złożył podobnej treści gratulacje w trakcie rozpoczęcia imprezy.

Rowerzyści, jak by im było mało wrażeń podjęli decyzję o udaniu się do Üeckermünde i peleton ruszył. Po przybyciu cykliści udali się na plażę, spenetrowali miasto łącznie z rynkiem i kościołem ewangelickim. Późna pora i znaczna odległość od Polic i Szczecina sprawiły, że wracano z powrotem. Po przebyciu 125 km, ok. godz. 20:00 praktycznie wyprawa dobiegła końca.

(wgaw)
(adalbert)
(jacek)
(marekz)
(mirek)
(basia)
(gk)
(micolski)