Haff - Sail 2010

W dniach od 4 do 6 czerwca w Ueckermünde po raz kolejny mogliśmy uczestniczyć w imprezie pod nazwą Haff-Sail. Impreza organizowana jest od 2003 roku i uczestniczy w niej coraz więcej osób. Szczuje się, że od początku Haff-Sail odwiedziło to marynistyczne święto ponad 60.000 gości. Organizatorzy – Miasto Ueckermünde, Stowarzyszenie Wspierania Rozwoju Regionu Uecker i miasteczko turystyczne Lagunenstadt Ueckermünde przygotowali jak co roku ciekawy program.

1.JPG

Wyścigi smoczych łodzi, regaty jachtów, Turniej Piłki Siatkowej, prezentacje związków i stowarzyszeń, wycieczki łodzią po porcie i wieczorem wspaniała zabawa z muzyką na żywo ściągnęły do miasteczka turystycznego tysiące turystów.

2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG

Również fani motoryzacji znaleźli coś dla siebie.

7.JPG
8.JPG

Nie słabnąca popularnością podczas imprezy cieszyły się pokazy modeli pływających.

9.JPG
10.JPG

Na Zalewie Szczecińskim i rzece Uecker panował w tych dniach dość duży ruch.

11.JPG

Wielu turystów, korzystając ze słonecznej pogody wybrało się na pobliską plażę, nie zabrakło również takich, którzy skorzystali z pierwszej w tym roku kąpieli w wodach Zalewu Szczecińskiego.

Jak widać poniżej, rower należy do bardzo popularnych środków lokomocji w tym niemieckim mieście. My zauważyliśmy przynajmniej kilka takich “skupisk”.

12.JPG

Niedziela, poza pokazami ratownictwa i ćwiczeniami Ochotniczych Straży Pożarnych, była dniem poświęconym edukacji i kształceniu. Impreza pod nazwą “Twoja przyszłość w regionie” ściągnęła wiele firm i innych podmiotów, które prezentowały swoją ofertę, skierowaną przede wszystkim do młodzieży.

Kolejna impreza znów za rok, szkoda tylko, że w tych samych dniach w Policach i okolicy odbywa się również szereg ciekawych imprez.

(micolski)