Happening "Wolontariusze Dzieciom"

W związku z Europejskim Rokiem Działalności Wolontariackiej Ośrodek Pomocy Społecznej w Policach, w dniu 05 grudnia 2011r. zorganizował happening "Wolontariusze Dzieciom". O godzinie 11:00 z polickiego Rynku wspólnym marszem dzieci, młodzieży, wolontariuszy i dorosłych ruszyła kolumna wędrowców wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej, i Siedleckiej do Miejskiego Ośrodka Kultury. Na czele kroczył dumnie Mikołaj, w którego rolę wcielił się jeden z przedstawicieli PKC "Sama Rama". Impreza ta kierowana była do dzieci i rodziców zamieszkałych na terenie osiedla Stare Miasto oraz Domu dla Samotnych Matek z Dziećmi "Monar Markot" w Policach.

1.JPG
2.JPG
3.JPG

Sam marsz odbył się w miłej i wesołej atmosferze przy dźwiękach instrumentów muzycznych, kolorowych przebrań uczestników i niesionych transparentów. Następnie w sali kinowej MOK-u grupa wolontariuszy zaprezentowała urozmaicony program sceniczny m.in. przedstawienie "Śpiąca Królewna". Atrakcją szczególnie dla najmłodszych były zabawy z klaunem.

4.JPG
5.JPG

Na zakończenie imprezy ponad osiemdziesięcioro biorących udział w happeningu dzieci otrzymało z worków Mikołajów (T. Bujnowskiego i W. Gawła) paczki ze słodyczami.

6.JPG
7.JPG
8.JPG

Zorganizowana uroczystość, której głównym motorem była Asia Siedlarz sprawiła wszystkim dużo radości. Przybliżyła uczestnikom i mieszkańcom ideę wolontariatu, a także podkreśliła, że wrażliwość, empatia i umiejętność współpracowania nie są nam obce i warto się w nie angażować. Ważne jest w życiu, aby człowiek uczył się wyrażać zatroskanie o drugą osobę poprzez okazywaną bezinteresowną pomoc, czego przykładem jest właśnie wolontariat.

(wgaw)