Hubertus 2011

W trakcie imprezy "Święta Pieczenia Ziemniaka" leśniczy Ryszard Szarzec zaprosił "Samą Ramę" na uroczystą Mszę św. w dniu 5 listopada 2011 r. z okazji święta patrona myśliwych Świętego Huberta.

Toteż jeszcze przed świtem wsiedliśmy do samochodu i ruszyć w drogę, by o godz. 7:00 stanąć w drzwiach szachulcowego kościółka w Karsznie dzielnicy Nowego Warpna. Pół godziny później rozpoczęła się Msza św. celebrowana przez proboszcza parafii ks. Stanisława Drewicza, który wygłosił mocno pouczającą homilię.

1.JPG

Rangę uroczystości nadawali leśnicy i myśliwi z Koła "Bór", którzy przybyli do świątyni w swoich mundurach, a także poczet sztandarowy i hejnaliści odgrywający sygnały na rogu myśliwskim.

2.JPG
3.JPG

To ekumeniczne spotkanie dla przybyłych turystów było niecodziennym wydarzeniem zarówno sakralnym jak i społecznym. Motywowało ono inne spojrzenie na ludzi lasu a tym samym i na myśliwych, uważanych przez wielu za morderców zwierząt.

4.JPG

PKC "Sama Rama" dziękuje pracownikom Nadleśnictwa Trzebież i kierownictwu Koła Łowieckiego "Bór" za zaproszenie nas na to ciekawe spotkanie przy ołtarzu.

(wgaw)