II Integracyjne Spotkanie Zachodniopomorskich Morsów

Już po raz drugi w bieżącym sezonie zimowym "Morsy" i "Morsiki" z województwa zachodniopomorskiego spotkały się w dość licznym gronie. W niedzielę 7 marca 2010 r. jedna z polan nad rzeką Gunicą, położona pomiędzy Tanowem a Witorzą zaroiła się od policzan i przybyszów z innych rejonów naszego województwa. 40-osobowa grupa to gospodarze spotkania Polickie Morsy, działające w ramach Stowarzyszenia Ekologicznego "Łarpia", Klub Morsów z Drawska Pomorskiego i "Morsiki" Ińsko a także pojedyncze "morsy" z innych klubów.

1.JPG
2.JPG

Wyznaczone tu spotkanie miało na celu wspólne wejście do wody płynącej rzeki. Tej zimy praktykowane były tylko wejścia do jezior i morza. Wbrew pozorom takie wejście wzbudza większe emocje ponieważ woda w rzekach jest znacznie chłodniejsza i ma temperaturę na granicy 0 oC.W samo południe, pierwsze morsy po wcześniejszej rozgrzewce weszły do lodowatej wody by zażyć tej niezwykłej dla nas "zmarźlaków" kąpieli. Po nich, kąpali się pozostali uczestnicy imprezy.

3.JPG
4.JPG
5.JPG

Na wychodzących z wody czekała grzejąca się w kociołku nad ogniskiem herbata. Po rozgrzaniu ciała gospodarze spotkania zaprosili wszystkich na niecodzienny poczęstunek, którym w tym dniu była pieczona świnka.

6.JPG
7.JPG
8.JPG

Przy ognisku goście z zadowoleniem mówili o ciekawym miejscu tego spotkania i zbudowanym zejściu do rzeki. Omówiono też dalsze plany związane z kolejnymi imprezami.

Zbyszek Nowak w imieniu Polickich Morsów zaprosił wszystkich na wspólne z PKC Samą Ramą "Powitanie Wiosny 2010" do Międzyzdrojów i utopienie Marzanny w Bałtyku.

(wgaw, zdj. E. Borys)