II Pielgrzymka Rowerowa do Śniatowa

Już po raz drugi członkowie PKC "Sama Rama" brali udział w Rowerowej pielgrzymce do Śniatowa, do kościoła Bł. Jana Pawła II.

0.jpg

W sobotę 19 maja 2012 r. wczesnym rankiem (godz. 5:30) autobusem linii 107 z rowerami pojechaliśmy do Szczecina a dalej na kołach na zbiórkę przed kościołem pw. Nawiedzenia NMP w Szczecin-Dąbiu. Po krótkiej modlitwie i błogosławieństwie 70- osobowa grupa rowerzystów podzielona na podgrupy wyruszyła na trasę.

1.JPG
2.JPG

Jechaliśmy drogami bocznymi (o małym natężeniu ruchu samochodowego) i ścieżkami rowerowymi trasą: przez Załom, Kucice, Kliniska, Rurzyca, Goleniów, Żółwia Błoć, Moracz, Golczewo, Samlino, by ok. godz. 14:00 dotrzeć do Śniatowa.

3.JPG
4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG

Tu po przybyciu rowerzystów okazało się, że oprócz nas przybyli też pielgrzymi piesi i zmotoryzowani, autokarami ( kolejarze z Gryfina), spora grupa motocyklistów oraz wielu wiernych z różnych stron Polski.

8.JPG
9.JPG

Po błyskawicznej toalecie siadamy do przygotowanego obiadu, po którym o godz.15.00 w kościele pw. Bł. Jana Pawła II w Śniatowie odbyła się uroczystość. Uroczystość ta miała na celu wspomnienia o bł. Janie Pawle II z racji jego 92 urodzin (18 maj), zamachu na jego życie (13.05. 1981) oraz pierwszej rocznicy konsekracji kościoła bł. Jana Pawła II w Śniatowie. Msza św. odbyła się w intencji ofiarodawców budowy tej świątyni oraz pielgrzymów, którą sprawował ks. Andrzej z Międzywodzia i proboszcz ks. Roman Rostkowski. Przed rozpoczęciem nabożeństwa wystąpił ze swoim repertuarem, śpiewając pieśni chór z Kamienia Pomorskiego.

2.jpg
3.jpg
10.JPG
10a.JPG

Po zakończonym nabożeństwie wszyscy pielgrzymi zostali zaproszeni na poczęstunek w postaci pysznego ciasta, kiełbaski z grilla, gorącej kawy i herbatki a w trakcie poczęstunku mogliśmy posłuchać muzyki i pogawędzić. Chętni pielgrzymi mogli nabyć pamiątki związane z osobą naszego błogosławionego papieża. Cała uroczystość odbyła się w miłej, ciepłej i rodzinnej atmosferze.

11.JPG
12.JPG
13.JPG

Następnego dnia, 20 maja po śniadaniu i Mszy św. wsiadamy na rowery i tą samą trasą jak w sobotę podzieleni na grupki wracamy do Szczecina. W Policach jesteśmy o godz. 20:00. Okazało się, że nasze miasto było reprezentowane na tej pielgrzymce przez dziewięć osób.

Wyprawa była chyba udana, bo już dziś snujemy plany o kolejnej, bo IV takiej eskapadzie być może w liczniejszym gronie.

(gosia)
(kobra)