II Plener Fotograficzny

Z inicjatywy polickiego fotografika Andrzeja Kowalika w dniu 27 lutego 2011 r. PKC "Sama Rama" zorganizowała II Plener Fotograficzny pod hasłem "Mścięcino i okolice".

1.JPG

Przypomnijmy, że I taki plener odbył się 2 grudnia 2006 roku pod nazwą "Jesienna Łarpia", w którym brali udział uznani mistrzowie obiektywu Marek Grum, Andrzej Helak, January Dąbrowski i J. Michalkiewicz.

2.jpg

Tym razem również nie zabrakło amatorów ciekawych ujęć i mimo minusowej temperatury niedzielnego poranka na spotkanie przybyło aż 25 osób, z których większość zaopatrzona była w sprzęt i to wysokiej klasy.

3.JPG
4.jpg

Po powitaniu przez organizatorów pokrótce przedstawiono historię osady Mścięcino od zarania dziejów. Następnie uczestnicy pleneru udali się na nieczynny cmentarz przy ul. Klonowej. Tu też posypały się pierwsze ujęcia.

5.JPG
6.JPG

Prezentując ciekawsze obiekty architektury na terenie tej dzielnicy Polic uczestnicy pleneru mogli dowiedzieć się o historii mścięcińskiej leśniczówki, szkoły podstawowej, kościoła, hotelu oraz pomników przyrody m.in. wiekowych wiązów czy dębów szypułkowych, itp.

Wdrapano się też na wzgórze Pfinsberg, z którego roztaczał się widok na łąki nadodrzańskie. Dalej fotograficy przeszli na ul. Palmową by obejrzeć ulokowane przy tej ulicy budynki, które z secesyjnych przebudowane zostały na "dzieła radosnej twórczości". Wiele pytań padło przy prezentacji kamienicy o różowych tynkach należącej przed II wojną św. do rodu Reutsch (położony przy ul. Asfaltowej). Na pytania chętnie odpowiadali dawni mieszkańcy Mścięcina a zarazem uczestnicy tej eskapady Włodek Słodziński, państwo Helakowie i Andrzej Kowalik, który raz po raz swoje zdanie popierał niemieckimi widokówkami tych obiektów.

7.JPG
8.JPG

Kolejny etap pleneru to wizyta na byłej stacji PKP Szczecin-Mścięcino, która w sposób nieodwracalny utraciła swój nietuzinkowy urok, poprzez rozebranie infrastruktury dworcowej. Mimo pięknej słonecznej pogody mróz dawał się mocno we znaki aparatom i fotografującym. Zdecydowano więc, że na polanie "Komarzy Młyn" zostanie rozpalone ognisko. Po kilkudziesięciu minutach marszu wzdłuż wąwozu rzeczki Przesącińska Struga wszyscy dotarli na wyznaczone miejsce gdzie już płonęło niewielkie ognisko.

9.JPG
10.JPG

Upieczono więc kiełbaski i inne wiktuały, raczono się gorącą herbatką i wysłuchano legend związanych z pobliską Górą Słowiańskich Bogów i o Królestwie Siedmiogłowego Smoka. Na zakończenie imprezy wszyscy uczestnicy otrzymali Kalendarze Imprez na 2011 rok.

11.JPG

Organizatorzy dziękują serdecznie Bogusławie Nowickiej i Włodzimierzowi Słodzińskiemu za pomoc przy prowadzeniu imprezy.

Zdjęcia z II Pleneru Andrzeja Kowalika

(wgaw)

II plener fotograficzny "Mścięcino i okolice"

Infopolice 01.03.2011, TV Presto Police