III Konferencja Nauczycieli Regionalistów

Na zaproszenie Zespołu Nauczycieli Doradców Gminy Police przedstawiciele PKC "Sama Rama" wzięli udział w III Konferencji Nauczycieli Regionalistów. Konferencja odbyła się 19 maja 2010 r. w Sali kinowej polickiego MOK-u. Było to już trzecie spotkanie uczniów polickich i gminnych szkół, którzy pod kierunkiem nauczycieli prezentowali efekty swojej pracy związanej z realizacją w ich szkołach edukacji regionalnej.

W preludium MOK-owskiego spotkania wystąpiły trzylatki z Przedszkola nr 1 w tańcu "Misiowa poleczka", a po powitaniu przez organizatorów konferencję otworzyło wystąpienie Andrzeja Pecia, który przedstawił założenia i cele edukacji regionalnej pod hasłem "Moje miejsce w Europie".

W dalszej części królowały już tylko dzieci i młodzież prezentując tańce, przedstawienia teatralno-muzyczne, m.in. "Nietoperze", "Granice miasta" czy "Kalendarium z dziejów Polic".

1.JPG
2.JPG
3.JPG

Były również piosenki promujące Niekłończycę i Trzebież a także prezentacje multimedialne m.in. "Najpiękniejsze, a najmniej znane…" i film przygotowany przez policką TVkab poświęcony realizacji projektu w gminnych szkołach "Naj…ki w Policach". Dla nas wielkim zaskoczeniem były inscenizacje legend o Policach i Mścięcinie, napisanych przez autorów skupionych w "Samej Ramie" - opiekunom gratulujemy dobrego wyboru.

4.JPG
5.JPG

Konferencji towarzyszyła również wystawa prac plastycznych realizowanych przez uczniów a ciesząca się dość dużym zainteresowaniem. Również Dział Regionalny Biblioteki w Policach wystawił wszystkie posiadane pozycje literackie związane z Ziemią Policką.

6.JPG

W swoich założeniach konferencja związana była z obchodami 750-lecia nadania praw miejskich Policom.

(wgaw)