IV Wycieczka Miejska po Policach

To właśnie z okazji Międzynarodowego Dnia Przewodnika Turystycznego działacze polickiego SPZP "Skarb" zaprosili wszystkich w niedzielny, mroźny poranek, 25 lutego 2018 r. na IV Wycieczkę Miejska po Policach. Spotkanie uczestników na Placu Chrobrego, pod fontanną Amfitrydy otworzyła Anita Bujnowska, która witając zebranych przedstawiła swoich kolegów-przewodników oraz opowiedziała historię powstania fontanny.

1.JPG
2.JPG
3.JPG
4.JPG
5.JPG

Potem 52. osobowa grupa piechurów i 4 pieski przemaszerowała pod kruchtę - pozostałość po XV-wiecznym Kościele Mariackim. Tu również usłyszeli wiele ciekawostek z przeszłości dawnej świątyni.

6.JPG
7.JPG
8.JPG

Kolejnymi ciekawymi punktami miasta był Bolwerk (zejście schodami) w dół, na ul. Dolną, a tam poznaliśmy dzieje XIX wiecznej kamienicy i bunkra pojedynczego strzelca z II wojny św. tzw. Splitterschutzzelle.

9.JPG
10.JPG
11.JPG
12.JPG

Dalsza trasa to spacer ul. Kościuszki do miejsca gdzie do końca 1947 r. istniały budynki Bugenschule, przekształcone później na pierwszą policką szkołę podstawową (po czym obiekty rozebrano). Następnie powrót pod budynek Poczty Polskiej przy ul. Grunwaldzkiej i budynek dworca kolejowego przy ul. Batorego (porównanie obecnego dworca z jego poprzednikiem z XIX w.). Wycieczka przez blisko dwie godziny poznawała atrakcyjne miejsca w naszym mieście. Na pewno warto było usłyszeć od przewodników wiele ciekawych rzeczy o tych, jakże często mijanych przez nas obiektach czy budowlach architektonicznych. Przewodnikom z okazji ich święta życzymy dużo zdrowia i wytrwałości w realizacji swoich zamierzeń.

13.JPG
14.JPG
15.JPG

(wgaw)
(micolski)

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License