Kolejna nowa książka o Policach

W piątkowe popołudnie, 27 stycznia 2012 r.   PKC "Sama Rama" została zaproszona przez Burmistrza Polic na promocję nowej książki, tym razem Jana Benedykta Kozińskiego "Przymuszeni z literą "P". Na spotkanie przyszliśmy w dość licznym składzie. Autor Jan Koziński przebywał jako pracownik przymusowy w Policach w latach 1940-1945. Książka ta, to wspomnienia Jana Kozińskiego z okresu przymusowego zakwaterowania zbiorowego w obozach Pommernlager i SS "Bremerhaven". Był wówczas pracownikiem fabryki benzyny syntetycznej Hydrierwerke Pölitz AG a także zakładu ogrodniczego w Policach. Dziś 89-letni autor książki na co dzień mieszka w swoim rodzinnym mieście Łodzi.

1.JPG
2.JPG

Spotkanie autorskie otworzył red. Jan Antoni Kłys, który zaprezentował proces powstania książki, omówił pokrótce sytuację polityczną i społeczną  w Policach w latach 1938-1945. Poprosił też Pana Kozińskiego o przedstawienie inspiracji jakie kierowały nim przelewając na papier swoje spostrzeżenia z okresu pobytu w polickich obozach pracy, z tamtego okresu tworząc jedyne świadectwo tego rodzaju.

3.JPG
4.JPG

Później autor odpowiadał na pytania z sali, a które dotyczyły wielu niewyjaśnionych dotąd spraw, z którymi mógł się zetknąć 22-letni wówczas Łodzianin - przymuszony do pracy w Policach. Wieczór zakończono spotkaniem przy kawie i ciasteczku a autor podpisywał swoją książkę. Kolejna pozycja o Policach zapewne stanie się źródłem wiedzy i narzędziem do odkrywania przeszłości naszego miasta.

5.jpg

(wgaw)
(ak)