Konferencja prasowa Olka Doby

Zgodnie z obietnicą Burmistrza i Olka, następnego dnia 24.10.2011 r. spotkaliśmy się w Sali Konferencyjnej polickiego Urzędu Miasta na konferencji prasowej. I tu też nie zabrakło przedstawicieli "Samej Ramy", wszak dziennikarze są wśród nas.

Spotkanie otworzył Burmistrz Władysław Diakun, który serdecznie powitał Olka i Gabrysię a także dość licznie przybyłych przedstawicieli mediów. Olek dziękując za powitanie opowiadanie rozpoczął nie od wędrówki po Atlantyku ale od swoich 65 urodzin, które przypadły mu we wrześniu tego roku, w czasie pobytu w Nowym Jorku, gdzie jak mówi sprawiono mu bardzo miłą niespodziankę. Otóż został zaproszony na odbywający się tam Turniej Strażaków i Policjantów, w którym akurat zwyciężył szczecinianin. Po dekoracji zwycięzców zostałem poproszony do przejścia do ciemnej sali, w której po zapaleniu świateł czekał na mnie tort urodzinowy. Nie zabrakło tradycyjnego zdmuchiwania świeczek, które było dla mnie o tyle trudne, że musiałem uważać aby nie spalić swojej brody. Do dzielenia tortu użyłem siekiery podarowanej przez jednego ze strażaków, bo był tak duży.

1.JPG

Po tym wstępie mówił już tylko o wyprawie po Oceanie Atlantyckim i Amazonce. W trakcie trwania swojej 99 dniowej podróży na swojej drodze napotykał rożnego rodzaju przeciwności losu. Burze, przeciwne prądy morskie itp. Dwukrotnie miał spotkanie z rekinami, które jak podkreślił mimo, że miały około 3,5 metra długości nie stanowiły większego zagrożenia jego życiu. Były też i miłe kontakty z przedstawicielami świata zwierzęcego oraz pozdrowienia od załóg przepływających w pobliżu statków wielu bander.

2.JPG

Wspomniał też o spływie rzeką Amazonką i o dwóch napadach rabunkowych, które w brutalny sposób przerwały jego kajakową wędrówkę po największej rzece świata. Po blisko dwóch godzinach wspomnień, relacji i odpowiadaniu na pytania przez Olka delegacja przedstawicieli Zakładów Chemicznych "Police" SA, Joanna Żurowska i Krzysztof Zajdel wręczyli naszemu pogromcy Atlantyku kwiaty i przygotowane upominki.

3.JPG

Kolejne spotkanie z Aleksandrem Dobą tym razem w szerszym gronie odbędzie się w Miejskim Ośrodku Kultury w Policach, na które burmistrz Polic i zarząd "Samej Ramy" już dziś serdecznie zaprasza. Konkretny termin tego spotkania zostanie podany w najbliższych dniach, a uzależnione to jest od obecnych planów spotkań Olka.

4.JPG

(wgaw)