Kulig II 2006

Tegoroczna zima wyraźnie sprzyja organizacji imprez na śniegu. Korzystając z tego dobrodziejstwa podobnie jak w roku ubiegłym główny specjalista w PKC "Sama Rama" -Janusz Sparażyński podjął się organizacji kuligu.

Zebraliśmy się więc 22 stycznia 2006 roku, i dość pokaźną grupą pojechaliśmy samochodami do Szczecina. Tu nieopodal jeziora Głębokie na skraju lasu, przy kościele na ul. Jemiołowej czekały dwie pary sań z zaprzęgami konnymi.

1.JPG
2.JPG
3.JPG

Po przymocowaniu małych sanek do łańcucha kulig ruszył. Oczywiście jak zawsze na początku były wywrotki, zrywania linek, pokrzykiwania woźniców i dużo śmiechu. Potem sanie skręciły w stronę Wołczkowa. Stanęliśmy na polanie dydaktycznej (plansze z bytującymi tu ptakami itp.) żeby konie i uczestnicy sanny trochę odsapnęli.

4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG

Dalej trasa kuligu wiodła do Żółtewa, gdzie w karczmie "Trzy Siodła" były przygotowane dla wszystkich smaczne flaczki, a potem pieczenie kiełbasek w ognisku. Tu tez spotkaliśmy wcześniej poznaną grupę jeźdźców z Ośrodka Jeździeckiego im. 12 Pułku Ułanów Podolskich.

8.JPG
9.JPG

Po posiłku znów usiedliśmy na sanie i otaczając łukiem Bartoszewo ruszyliśmy w drogę powrotną obok leśniczówki Owczary nad jez. Głębokie. Po kilku niegroźnych upadkach i trzygodzinnej wyprawie saniami powróciliśmy na miejsce startu. Pełni wrażeń obiecywaliśmy, że jeszcze raz spróbujemy zorganizować taką imprezę.

(wig)

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License