Kulig z OSiRem

Tegoroczna, kapryśna zima dopiero w III dekadzie stycznia sypnęła śniegiem. To opóźnienie spowodowało zmianę planu imprez na rok bieżący. Toteż w mroźny poranek 12 lutego 2012 roku za namową polickiego OSiR-u amatorzy imprez na śniegu spotkali się na polanie za Szkołą Podstawową nr 8 by wziąć udział w kuligu. Do długiej liny zaczepionej do małego traktora troczono po 9 par sanek, na których siadały dzieci. Ciągnik prowadzony przez Kazia Kęskę powoli ruszał w asyście dorosłych działaczy z PKC "Sama Rama".

1.JPG

Trasa kuligu prowadziła wzdłuż ogrodów działkowych "Nad Grzepnicą" a następnie ciągnik zagłębiał się w las by pojechać kilkaset metrów drogą w kierunku Siedlic. Po wykonaniu pętli a tym samym po półgodzinnej przejażdżce wszyscy ponownie spotkali się na polanie rekreacyjnej za "ósemką".

2.JPG
3.JPG
4.JPG

Oczywiście w trakcie przejazdu zdarzały się awarie. Głównie pękały linki, które łączyły poszczególne sanki z liną główną. I w tych przypadkach organizatorzy mieli pełne ręce roboty. W miejscu startu a zarazem mety kuligu kolejna grupa amatorów kuligu troczyła swoje sanki, a ci, którzy już zakończyli przejażdżkę wędrowali do ogniska by tu raczyć się gorącą herbatką i upiec wspólnie z rodzicami zafundowane przez organizatorów kiełbaski.

5.JPG
6.JPG
7.JPG

Najbardziej zadowolone z tej imprezy były chyba wszystkie mamy uczestników kuligu, z tego, że ich dzieci wróciły całe, zdrowe i zadowolone. Jak ocenili organizatorzy tym razem w imprezie wzięło udział ponad stu młodych zwolenników zimowego szaleństwa.

(wgaw)