Kunstueck Garten w Mewegen

O tym, że będzie przepiękna pogoda wiedzieliśmy od kilku dni. Przygotowania do wyjazdu trwały od samego rana. „Kunststueck Garten” organizowany od kilku lat przez cztery rzeźbiarki i malarki z okolic Pampow i Mewegen jest imprezą otwartą, a jej celem jest poza prezentacją samych prac artystek, ukazanie połączenia sztuki z architekturą ogrodu.

1.JPG
2.JPG
3.JPG

W ogrodzie u Jutty Bressem byliśmy już kolejny raz. Co roku mamy okazję podziwiać nowe pomysły i kolory. Prezentowane na wystawie obrazy inspirowane były krajobrazem morza Bałtyckiego i nadmorskich plaż. Dominowały głównie barwy niebieskie, motywy ptaków i ryb.

Odrębnym projektem malarki były ceramiczne lalki. Wypalane w piecu przez 12 godzin w temperaturze 1000 0C, pokryte tlenkami i fosforanami, poddane zostały procesowi wędzenia, po którym zyskały przypadkowe barwy czerni połączonej z wieloma innymi kolorami.

W atelier poza nami pojawili się również okoliczni mieszkańcy. Wspólna kawa i rozmowy na tematy polsko-niemieckiego pogranicza umiliły czas, który nie wiadomo kiedy przekroczył godzinę 16.

Przed nami ponad 20 kilometrów drogi powrotnej, dlatego pożegnaliśmy się z gospodynią i przez malownicze wioski i nowo odkryte trasy dotarliśmy do domu.

(micolski)