Mamy SUPERKOLOSA

Odbywające się w dniach 9-11 marca 2012 roku 14 Ogólnopolskie Spotkania Podróżników, Żeglarzy i Alpinistów "Kolosy 2011" ściągnęły do Gdyni rzesze miłośników podróży.

1.JPG

Tych zainteresowanych było naprawdę wiele. Żeby dostać się do gdyńskiej Hali Sportowo-Widowiskowej, trzeba było czekać nawet w półtoragodzinnej kolejce. Ale chyba nikt z tych, którzy wykazali cierpliwość, nie żałował. Były wyprawy dookoła świata, były znakomite rejsy żeglarskie i kajakowe, był rekord świata w nurkowaniu i były wyprawy w wysokie góry. To wszystko na dużej sali, ale przynajmniej równie ciekawe rzeczy działy się na małej, gdzie m.in. odbyło się spotkanie z Bernadette McDonald, autorką książki o złotej erze polskiego himalaizmu. Mnóstwo ludzi, znakomite prezentacje i cieszące się ogromnym zainteresowaniem spotkania z autorami książek podróżniczych. Na stoiskach wydawców egzemplarze swojej książki podpisywał Michał Pauli, można też było porozmawiać z Piotrem Chmielińskim, bohaterem "Z nurtem Amazonki" Joe Kane'a, uznawanej za jedną z najlepszych książek podróżniczych w historii.

2.jpg

Ale nie tylko książki były w kręgu zainteresowania. Jak powiedział nasz klubowy kolega Olek Doba, a zarazem uczestnik tego spotkania było to coś fantastycznego, że tyle ludzi przyjechało tu tylko po to, żeby oglądać i słuchać relacji z wypraw, na które z wielu powodów jeszcze się nie udali lub nie udadzą się nigdy. Chcieli też poczuć tą energię, która emanuje od rzeszy zaproszonych tu podróżników i odkrywców, a która jest tak niesamowita.

3.jpg

Dla Polic niedziela 11 marca była szczęśliwym dniem. Już od rana rozpoczęła się ostatnia część wystąpień prelegentów w ramach fotoplastykonu. Po południu miała miejsce ceremonia wręczenia Kolosów, podczas której poznaliśmy jakże radosny werdykt Kapituły. Ogłoszono, że laureatem Super Kolosa 2011 został Olek Doba. Wręczenia ponad 10-cio kilogramowej statuetki podobizny figur z Wysp Wielkanocnych dokonał mieszkający w Wirginii (USA) wspomniany wcześniej kajakarz Piotr Chmieliński.

4.jpg
6.JPG

Kapituła uhonorowała też statuetkami Kolosów Bronisława Radlińskiego, Piotra Kuryło, Pawła Kilen i uczestników wyprawy Hoher Göll 2011. Nagrodę specjalną przyznano rowerzystom wyprawy Afryka Nowaka, a wśród których znalazł się nasz inny kolega, cyklista z Lubartowa Tadeusz Matwiejczyk.

7.jpg
8.jpg
9.jpg

Po ogłoszeniu werdyktu Kapituły i laureatów nagród ponad 2000-tysięczna widownia mogła wysłuchać specjalnego pokazu Olka "Kajakiem przez życie".

10.JPG

W poniedziałek, 12 marca Burmistrz Polic zorganizował w Urzędzie Gminy konferencję prasową a zarazem spotkanie z laureatem Super Kolosa 2011   Olkiem i jego małżonką Gabrysią, w której to konferencji przedstawiciele "Samej Ramy" wzięli udział.

5.JPG

Olek podzielił się wrażeniami z gdyńskiej uroczystości a także opowiedział o swoich przygotowaniach do wyprawy przez Pacyfik. Gratulujemy!!!

(wgaw)
(arsobatravel)