Marzanna 2012 z Rowerowym Szczecinem

Pierwszego dnia wiosny, 21 marca 2012 r. "Rowerowy Szczecin" zaprosił wszystkich cyklistów na imprezę pod hasłem "Topienie Marzanny". Kwadrans po 17:00 pod szczecińskim pomnikiem Czynu Polaków zjawiła się spora grupka rowerzystów.

1.jpg
2.JPG

Na rowerze Małgosi-Rowerzystki, organizatorce imprezy dumnie prezentowała się kukła Marzanny. Po kilku ciepłych słowach peleton ruszył w stronę jeziorka Rusałka w Parku Kasprowicza. Tam zgodnie ze starosłowiańskim obyczajem dokonano sądu i symbol zimy Marzannę wrzucono do wody.

3.JPG
4.JPG

Wśród uczestniczących w imprezie dzieci wzbudziło to nieukrywaną radość i zaciekawienie.
Dla uczestniczących w tym wydarzeniu ekologów z "Samej Ramy" mało spotykanym atutem było to, że po paru minutach kukłę wyłowiono z wody i zabrano ze sobą aby zapobiegając tym samym zanieczyszczeniu jeziorka.

5.JPG

Po dokonaniu tego wiosennego zwyczaju nad Rusałką, rowerzyści udali się na krótkie rowerowe rozruszanie.

Dziękujemy Rowerowemu Szczecinowi za miłe słowa pod naszym adresem, zamieszczone na swoim forum.

(adalbert + foto na tandemie)