Masa Krytyczna w Szczecinie - lipiec 2012

Jak w każdy ostatni piątek miesiąca, 27 lipca 2012 r. odbyła się kolejna cykliczna impreza organizowana przez Rowerowy Szczecin pod nazwą "Masa dla Solidarności".

Masa%201.jpeg

Tematem przewodnim było zwrócenie uwagi na wydłużenie drogi rowerowej , od Trasy Zamkowej w kierunku parku Żeromskiego i pl. Żołnierza. W tej sprawie został złożony wniosek do Prezydenta Miasta Szczecina aby przy okazji prowadzonych inwestycji: budowy Muzeum Przełomów oraz Filharmonii bardzo niewielkim kosztem utworzyć nowy odcinek drogi dla rowerów.

W dalszym ciągu zbierano nakrętki plastikowe by pomóc niepełnosprawnemu chłopcu Adrianowi.

Masa%204.jpeg

Tym razem na starcie, na pl. Lotników czekała na wszystkich miła niespodzianka w postaci bardzo ładnych koszulek kolarskich. Stąd nasza silna ekipa pod wezwaniem "Samej Ramy" /Mirek, Marek, Bogusia, Ula/ nie ma na zdjęciach na sobie koszulek klubowych.

Masa%202.jpeg
Masa%203.jpeg

Wyruszyliśmy na trasę przejazdu ulicami Szczecina. Na czele peletonu jechali rodzice z dziećmi, były też rowery poziome.

Masa%205.jpeg
Masa%206.jpeg
Masa%207.jpeg
Masa%2010.jpeg
Masa%2011.jpeg

Trasę zabezpieczała Policja, która robiła to doskonale.

Masa%2011a.jpeg
Masa%2011b.jpeg

Mieliśmy okazję przejechać przez  place Żołnierza, Rodła, Grunwaldzki i Solidarności. Byliśmy na Wałach Chrobrego oraz pod dwoma Urzędami: Wojewódzkim i Miejskim. Oczywiście jak zwykle hałasowaliśmy, wzbudzaliśmy ogólną akceptację, zainteresowanie a także spotykaliśmy się z dużym aplauzem spacerowiczów, turystów i mieszkańców Szczecina którzy robili zdjęcia. Pozdrawiano nas z okien i balkonów.

Masa%208.jpeg
Masa%209.jpeg

Po skończonej Masie Rowerowej udaliśmy się do pobliskiej cukierni by jeszcze przedłużyć miłe chwile i porozmawiać o wakacyjnych planach wypraw rowerowych.

Masa%2012.jpeg
Masa%2013.jpeg

Nikt z nas nie przejmował się uzyskanymi przez to posiedzenie kaloriami ponieważ i tak wracaliśmy do Polic ścieżką rowerową przez Głębokie.

Impreza została zorganizowana ze środków pomocowych UE pod hasłem "Fundusze europejskie i rowery skracają drogę do kultury!".
Masa%2014.jpeg

(urszulaz)
(miza)
(KK)