Masa Krytyczna w Szczecinie - marzec 2012

Pomimo niezbyt sprzyjającej pogody (niska temperatura i silny wiatr) o godzinie 18:00 na placu Lotników zgromadziło się ok. 130 miłośników rowerów, żeby zamanifestować obecność dwuśladów na ulicach Szczecina. Po krótkim wstępie i przypomnieniu o przekazywaniu 1% z naszych podatków dla organizacji  pozarządowych z naszego województwa (w tym dla "Rowerowego Szczecina"), w asyście policyjnych radiowozów ruszyliśmy na trasę. Starałem się, choć pojedynkę, godnie reprezentować Samą Ramę. Niestety klubowa koszulka musiała pozostać schowana pod zapięta pod szyję kurtką. W wolnym tempie przejechaliśmy aleją Niepodległości, ulicą Krzywoustego, aleją Piastów,  odwiedziliśmy Urząd Miasta, plac Grunwaldzki, plac Rodła, Urząd Wojewódzki na Wałach Chrobrego. Kolumna była pozdrawiana przez mieszkańców, i co ciekawe, także przez kierowców samochodów, mimo, że musieli oni postać chwilę, żeby przepuścić rowerzystów.

Pokonaliśmy ok. 15 km. O godzinie 19:00 kolejna Szczecińska  Masa Krytyczna zakończyła się na placu Lotników. Przy zapadającym zmierzchu wszyscy rozjechali się do domów rozgrzać się gorącą herbatą z cytryną.

(miza)