Niemiecko-polskie spotkanie adwentowe

Na zaproszenie Towarzystwa Społeczno-Kulturalnego Mniejszości Niemieckiej w Szczecinie w dniu 12 grudnia 2015 r. wzięliśmy udział w spotkaniu adwentowym pod hasłem Advendstreffen 2015. Oprócz przedstawicieli PKC "Sama Rama" zostali też zaproszeni nasi przyjaciele z Eggesinu Helga i Claus Nagel oraz Margit i Jürgen Barth. Obecny był również przewodniczący Mniejszości Narodowej Ukraińców w Szczecinie Jan Syrnyk oraz przedstawiciel Urzędu Marszałkowskiego ds organizacji pozarządowych i mniejszości narodowych Nelly Kopańska. Spotkanie otworzył Tomasz Krause, który nakreślił program wieczoru.

1.JPG
2.JPG
2a.JPG

Po jego wystąpieniu wychowanka Towarzystwa Katherin Owczarz - dyplomowana skrzypaczka zagrała kilka utworów związanych z okresem adwentowo-bożonarodzeniowym. Po utworach skrzypcowych zaprezentował się Ireneusz Leciejewski kandydat na członka honorowego TSKMN, który na gitarze klasycznej wykonał wiązankę znanych fantazji na ten instrument.

3.JPG
4.JPG

W dalszej części wieczoru w kameralnym nastroju przy kawie i ciastach członkowie Towarzystwa i zaproszeni goście śpiewali kolędy, mówili wiersze własne i recytowali strofy znanych poetów. Jürgen obdarował wszystkich wykonanymi przez jego żonę Margit bibułkowymi bucikami z których schowane były czekoladowe Mikołajki.

5.JPG
6.JPG
6a.JPG
7.JPG
7a.JPG

W tej sytuacji nie mogło być inaczej jak tylko pokazanie przez Margit wszystkim paniom jak tworzy się techniką origami takie buciki na upominki pod choinkę. Po wykonaniu wspólnych zdjęć pod choinką pożegnaliśmy gospodarzy zapraszając Wszystkich do Trzebieży na Topienie Marzanny 2016.

8.JPG
8a.JPG
9.JPG

Po wyjściu chcieliśmy zdążyć by jeszcze przed zamknięciem, w tym dniu, Jarmarku Bożonarodzeniowego na szczecińskim zamku zobaczyć go w pełnej krasie.

10.JPG
11.JPG
12.JPG
13.JPG

(wgaw)
(adalbert)