Nocny do Zalesia

Późnym wieczorem 3 października 2015 r. członkowie naszej "Samej Ramy" wyruszyli spod pomnika Jana Pawła II w Policach do Tanowa, pod restaurację "Lawendowa". Po dojechaniu prawie 30. osobowej grupy cyklistów ze Stargardu i Szczecina kontynuowaliśmy nocną wyprawę do Transgranicznego Ośrodka Edukacji Ekologicznej w Zalesiu.

1.JPG
2.JPG

Po przybyciu na miejsce zziębnięci cykliści zostali poczęstowani gorąca kawą i herbatką,  a kierownik Ośrodka Gracjana Kalicka witając uczestników zaprezentowała przebieg spotkania.

3.JPG
4.JPG
5.JPG

Zostaliśmy podzieleni na dwie grupy, które przemiennie odwiedzały poszczególne pracownie. Kiedy grupa pierwsza pasjonowała się "mrożącymi krew w żyłach" zajęciami  chemiczno-fizycznymi prowadzonymi przez  Bartosza Klepackiego, to druga pod opieką  Gracjany Kalickiej podziwiała uroki nieba zarówno w planetarium jak i na tarasie widokowym.

6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG

Po zakończeniu części naukowej spotkaliśmy się przy ognisku piekąc kiełbaski i inne wiktuały. Z terenów otuliny rezerwatu Świdwie słychać było donośny ryk jeleni - widać rykowisko odbywa się w pełni. Po konsumpcji zwartą grupą ruszyliśmy w stronę Polic i Szczecina. Jednak z kilometra na kilometr ze względu na ciemności peleton zaczął się mocno wydłużać, co było powodem dotarcia do domu w różnym czasie.

10.JPG

(wgaw)
(wk1)
(paweł)
(snowicki)