Olek Doba wraca na Atlantyk

W poniedziałek 23 września 2013 r. w godzinach przedpołudniowych spotkaliśmy się przed polickim MOK-iem by uroczyście pożegnać naszego klubowego kolegę i podróżnika, który wraz ze swoim kajakiem "Olo" (na przyczepie holowanym za samochodem) ma  dotrzeć do Portugalii.

1.JPG
2.JPG

Stamtąd Olek rozpocznie swoją drugą wyprawę przez Atlantyk. Tym razem przez 120 dób chce przepłynąć około 8500 km z Lizbony na Florydę. Tak naprawdę Olek pokonał Atlantyk już trzykrotnie, raz kajakiem i dwa razy jachtem. Poprzednia atlantycka przeprawa Olka trwała blisko 100 dni, teraz przygotowany jest na co najmniej cztery miesiące samotności na oceanie, na trasie Lizbona - Wyspy Kanaryjskie - Karaiby - Floryda. Tak jak poprzednio przebieg wyprawy można będzie śledzić w internecie, będzie też możliwa stała łączność z Olkiem, nie tylko telepatyczna, a także satelitarna.

3.JPG
4.JPG
5.JPG

Głównym sponsorem, taktykiem i praktycznie organizatorem oraz opiekunem wyprawy pozostaje kapitan Andrzej Armiński, projektant i budowniczy specjalnego kajaka, teraz jeszcze zmodernizowanego i udoskonalonego, po pierwszej atlantyckiej przeprawie. Wyprawie patronują marszałek zachodniopomorski Olgierd Geblewicz i burmistrz Polic Władysław Diakun, pomogli i pomagają liczni przyjaciele i rodzina.

6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
10.JPG
11.JPG

Przypomnijmy, że w pierwszej wyprawie przez Atlantyk (10.2010 - 02.2011) - Olek Doba wyruszył z Dakaru (Senegal), by po 99 dniach dopłynąć do Acarau w Brazylii. Przepłynął wtedy 5394 km. Próbował również płynąć Amazonką od źródeł aż do ujścia - ale dwukrotnie został napadnięty, okradziony, a nawet grożono mu bronią.

2A.JPG
2B.JPG

Poniedziałkowa prezentacja kajaka odbyła się w obecności władz Gminy Police, rodziny i przyjaciół. Wykonano dziesiątki zdjęć, były autografy, życzenia i specjalna butelka, która zostanie wrzucona do oceanu a na szczęśliwego znalazcę będzie oczekiwać nagroda. Sama Rama reprezentowana była dość licznie - przecież przyszliśmy na spotkanie z naszym cyklistą, który do kajaka wsiada tylko wtedy gdy w grę wchodzi przepłynięcie oceanu.

12.JPG
13.JPG
14.JPG
15.JPG

Pierwotnie Olek miał wypłynąć 26 września, ale już wiadomo, że będzie niewielkie opóźnienie z powodu niesprzyjającej pogody. Prawdopodobnie rejs zacznie się 1 października jeszcze tego roku.

16.JPG
17.JPG

Oczekując na poprawę pogody w środę 25 września na przystani Centrum Żeglarskiego w Szczecinie robiliśmy próby wodne kajaka. Zamieszczam zdjęcia z pełnej eskimoski czyli kontrolowane przewrotki i powrót do pierwotnej pozycji. "Olo" wstawał bardzo dynamicznie (zgodnie z zaleceniami przy eskimoskach).

18.JPG
19.JPG
20.JPG
21.JPG
22.JPG

Warto już od dziś śledzić stronę: www.aleksanderdoba.pl, na pewno tam będą się ukazywać aktualne informacje o tej niecodziennej wyprawie.

(wgaw)
(bogusia)
(jurek)
(olek)