Olek patronem szkoły w Iwięcinie

Szacunek i podziw z dokonań Olka zwłaszcza po pokonaniu Atlantyku kajakiem na przełomie lat 2010-2011, kiedy jako pierwszy na świecie przepłynął w ten sposób z Afryki do Ameryki Południowej budzi niekłamany podziw nie tylko w Policach i w kręgach "Samej Ramy". Jego wyczyn zauważyli nie tylko dorośli ale również młodzież szkolna uznając go za najsłynniejszego polskiego kajakarza i obierając go patronem szkoły.

1.JPG

W dniu 29 lutego 2012 r. w Szkole Podstawowej w Iwięcinie koło Sianowa odbyło się pierwsze referendum mające na celu wyłonienie trzech kandydatów na patrona szkoły z pośród dziesięciu zgłoszonych propozycji. W głosowaniu wzięło udział 107 osób społeczności szkolnej oraz mieszkańców Rzepkowa, Wierciszewa, Bielkowa i Iwięcina. Olek uzyskał 50% głosów i tym samym jego kandydatura wygrała w oczach dzieci. Wybór nie był przypadkiem, dzieci tej szkoły interesują się od dawna kajakarstwem, a motorem tych działań jest dyrektor placówki Włodzimierz Zimnowłocki - zapalony kajakarz.

Uroczystość nadania imienia szkole odbyła się 21 września 2012 r. i rozpoczęła się spotkaniem Olka i jego żony Gabrysi z uczniami szkoły, w trakcie którego kajakarz opowiadał o swoich wyprawach a każdy z uczniów otrzymał jego zdjęcie z autografem. Dalsza część uroczystości przeniosła się do malowniczego kościoła parafialnego pw. Matki Boskiej Królowej Polski gdzie odbyło się poświęcenie sztandaru przez proboszcza parafii ks. Józefa Kapczyńskiego.

5530.jpg
5432.jpg

Później uroczystość przeniosła się na teren Świetlicy wiejskiej, gdzie nabrała już charakteru świeckiego, z udziałem Burmistrza Gminy i Miasta w Sianowie Macieja Berlickiego, Z-cy Burmistrza Polic Pawła Mirowskiego, Przewodniczącej Rady Miejskiej w Sianowie Joanny Czerwińskiej, Radnych Powiatu i Gminy oraz wielu zaproszonych gości. Tu dyrektor szkoły Włodzimierz Zimnowłocki przedstawił historię nadania szkole imienia, a Prezes Stowarzyszenia Na Rzecz rozwoju Wsi Iwięcino Andrzej Dębowski odczytał uchwałę nadania szkole imienia, która została przekazana honorowemu gościowi. Później nastąpiło wprowadzenie sztandaru przez poczet sztandarowy rodziców oraz uroczyste przekazanie sztandaru dyrektorowi szkoły, a następnie uczniom.

5454.jpg
5495.jpg
5507.jpg

Punktem kulminacyjnym uroczystości było odsłonięcie dwóch pamiątkowych tablic na budynku szkoły. Wzruszony Olek spotkanie z uczniami podsumował m.in. słowami: "Obiecuję Wam dołożyć starań, byście mogli być dumni z patrona. Pozdrawiam serdecznie i życzę szczęścia w życiu".

5511.jpg
5512.jpg

(wgaw)
(Waldemar Kosowski)

Dalsze informacje i zdjęcia:
Informacje gminy Sianów