Orszak Trzech Króli 2013

W dżdżyste popołudnie 6 stycznia 2013 r. dziewięcioosobowa  grupa członków "Samej Ramy" przyłączyła się do prawie tysiącosobowego tłumu mieszkańców Szczecina by wziąć udział w Orszaku Trzech Króli.

1.JPG

Już na wstępie kursujący wśród publiczności wolontariusze obdarowali nas papierowymi koronami, śpiewnikami i błękitną flagą na długim maszcie.

2.JPG
3.JPG

Znaleźliśmy się w grupie gdzie królowały aniołki, diabły i zespół śpiewający kolędy. O godz. 13:30 przed budynkiem Magistratu pojawili się główni organizatorzy orszaku i  prezydent Szczecina, Piotr Krzystek, który słowami: Niech ta dobra energia, którą tu przynieśliście towarzyszy wam przez cały rok. - Życzę wam wszystkiego najlepszego! - otworzył przemarsz Orszaku.

4.JPG
5.JPG

Mieszkańcy w papierowych koronach wspólnie z aktorami, którzy wcielili się w rolę Kacpra, Melchiora i Baltazara oraz duchownymi ruszyli pod hasłem - Do Betlejem - spod urzędu miasta na plac Orła Białego. Po drodze czekało na nich wiele atrakcji. Najpierw przy rektoracie Uniwersytetu Szczecińskiego wszyscy spotkali się z rapującym Herodem i jego tańczącym zespołem. Tu na majestat królewski czekały "diabły" czyli młodzi chłopcy z czerwonymi rogami i nieco wyzywająco ubrane dziewczyny wyginające
się w rytm pulsującej muzyki.

6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.jpg
10.JPG

Na placu Grunwaldzkim inna grupa diablików pod wodzą Marcina Głuszyka kusiły uczestników orszaku m.in. lizakami z grilla i bibelotami za pięć groszy oraz gorącą herbatą. Wszystko pod hasłem Gra o Duszę.

11.jpg
12.JPG

Największe widowisko zorganizowano na placu Lotników. Tu odbyło się przedstawienie przypominające program telewizyjny w którym walkę stoczyło dobro ze złem. Przed mieszkańcami wystąpił teatr ognia, piosenkarki i rycerze. Była satanistyczna muzyka, pokaz ogni i happening - esemesowy konkurs, w którym można było głosować na dobro lub zło. Tu też z uczestnikami Orszaku spotkał się abp. Andrzej Dzięga.

13.JPG
14.jpg
15.JPG
16.jpg
17.JPG
18.JPG

Na koniec wszyscy udali się na plac Orła Białego gdzie Trzej Królowie w zainscenizowanej szopce wręczyli malutkiemu Jezusowi dary. Przez cały czas uczestnicy orszaku śpiewali głośno kolędy. Wiele osób mimo deszczowej pogody doniosło na głowie papierowe korony aż do celu wędrówki.

19.JPG

Warto podkreślić, że szczeciński Orszak odbył się już po raz trzeci, a podobne orszaki organizuje już 96 miast na świecie. Wydarzenie to zaistniało dzięki: Szczecińskiemu Towarzystwu Wychowawczemu (oficjalny partner Fundacji Orszak Trzech Króli), Teatrowi Abanoia, Domowi Kultury Słowianin.

(wgaw)
(adalbert)
(Sebastian Wołosz)