Orszak Trzech Króli 2018

6 stycznia 2018 r. już po raz ósmy "Sama Rama" w jedenastoosobowym składzie wzięła udział w Orszaku Trzech Króli w Szczecinie. W samo południe na zaimprowizowanej scenie na pl. Armii Krajowej kilka słów do zebranej publiczności wygłosili Prezydent Miasta Piotr Krystek i Metropolita Szczecińsko-Kamieński abp. Andrzej Dzięga. Potem sceną zawładnęły dzieci ze Szkoły Salezjańskiej z ul. Ku Słońcu.

1.JPG
2.JPG
3.JPG

Po ich występie ruszył Orszak prowadzony przez wóz strażacki OSP z Niedźwiedzia. Za nim drużyny Trzech Królów, a sami władcy zasiedli w wygodnym powozie ciągniętym przez dwa siwki z gospodarstwa "Dworek Siadło".

4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
10.JPG
11.JPG
12.JPG

Orszak poruszając się ul. św. Jana Pawła II minął pl. Grunwaldzki i dotarł do pl. Lotników, gdzie pod pomnikiem Colleoniego ustawiona była kolejna scena, a na niej Święta Rodzina oczekująca na "Przybyszów z Dalekiego Wschodu". Kiedy i oni pojawili się na scenie wręczyli Dzieciątku dary: mirrę, kadzidło i złoto. Pastuszkowie, aniołki i rycerze złożyli pokłon, a społeczeństwu za udział w orszaku złożył podziękowanie bp. Henryk Weiman.

13.JPG
14.JPG
15.JPG
16.JPG
17.JPG
18.JPG
19.JPG

Nieco inaczej, ale również w sobotę 6 stycznia 2018 r. Szczecińsko-Policki Klub Morsów im. Zbyszka Ulatowskiego (do którego należą członkowie Samej Ramy) dość nietypowo obchodził święto Trzech Króli, bo korowodem przy jeziorze Głębokie i później kąpielą. Wszystko zaczęło się odświętnie przebranym Orszakiem prowadzonym przez Trzech Króli na koniach ze Stadniny w Pilchowie, a następnie po zdjęciu kunsztownie przygotowanych strojów wejściem do wody. Tym razem widzów było chyba trzy razy więcej niż kilkudziesięciu baraszkujących w wodzie, której temperatura wynosiła + 2 ºC. Przy takiej prawie wiosennej pogodzie nikomu nie było zimno. Po kąpieli i przebraniu się wszyscy uczestnicy zjedli ciepłe potrawy z grilla, a potem dłuższe posiedzenie przy kawie i cieście "domowego wypieku". W imprezie brali udział nie tylko członkowie klubu morsujących, czyli nasze koleżanki i koledzy z Polic i Szczecina ale liczne ekipy gości z Gorzowa, Stargardu, Bani, Krzęcina, Pyrzyc i Świnoujścia. Dziękujemy wszystkim, za udział w Orszaku i że zaszczycili nas obecnością.

20.JPG
21.JPG
22.JPG

(wgaw)
(adalbert)
(jurek)
(edward)
(micolski)