Otwarcie Centrum Informacji Parku Przyrodniczego „Am Stettiner Haff”

W sobotę 18 sierpnia, na zaproszenie naszego przyjaciela Jürgena Bartha, udaliśmy się liczną grupą członków i sympatyków PKC Sama Rama do Eggesin, aby wziąć udział w uroczystym otwarciu Centrum Informacji Parku Przyrodniczego „Am Stettiner Haff”.

2.JPG
3.JPG
4.JPG

O godzinie 10.00 zebranych z tej okazji gości przywitał burmistrz Eggesin Pan Jesse, a następnie kilka ciepłych słów wygłosili przedstawiciele władz landu oraz kierownik Parku Przyrodniczego Pan Elberskirch.

5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG

Kolejnym punktem programu było uroczyste posadzenie drzewa przed nowym budynkiem.

9.JPG
10.JPG

Po uroczystym przecięciu wstęgi przybyli na uroczystość goście zostali zaproszeni do zwiedzania wnętrz centrum informacji.

11.JPG

Wszelkie ekspozycje, prezentacja oraz interaktywna tablica zawierały opisy w języku niemieckim i polskim – z czym coraz częściej spotykamy się po niemieckiej stronie granicy.

Organizatorzy zadbali również o podniebienia przybyłych gości. Mogliśmy posmakować pysznych kanapek, ciast i deserów jagodowych - regionalnych specjałów.

17.JPG

W podziękowaniu za zaproszenie, podarowaliśmy naszemu przyjacielowi zdjęcie członków Samej Ramy z dedykacją.

18.JPG

Nasz pobyt w Eggesin zakończyliśmy wycieczką stateczkiem po rzece Randow.

(aols)
(mazi)