Pierwszy Zlot Morsów w Kołobrzegu

Od 4 do 6 stycznia 2013 roku Kołobrzeg gościł w ramach I Światowego Zlotu Morsów organizowanego przez Kołobrzeski Klub Morsów i Regionalne Stowarzyszenie Turystyczno - Uzdrowiskowe ponad 700 amatorów zimowych kąpieli. Wśród zgłoszonych znaleźli się przybysze ze Skandynawii, Niemiec, Rosji czy nawet Stanów Zjednoczonych. Największą grupę stanowiły jednak polskie morsy, a wśród nich 10-osobowa ekipa z Polic.

1.jpg
2.jpg

Pierwszy dzień imprezy poświęcony był głównie przywitaniu uczestników, nocnemu myciu nóg i karku. Z kolei w sobotę, w specjalnej "wiosce morsów" na przybyłych czekały liczne atrakcje: chrzest nowicjuszy, ognisko z kiełbaskami, ruska bania i gorąca beczka, pokaz mody morsowej, bieg morsów, mecze w siatkówkę i bulle, przejażdżki quadami i konferencje poświęcone wpływowi morsowania na zdrowie.

3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg

Drugiego dnia, w sobotę z ośrodka Verano (gdzie zatrzymali się uczestnicy zlotu) ruszył korowód morsów by ulicami Kołobrzegu dotrzeć na plażę przy Kamiennym Szańcu. Potem odbyło się grupowe wejście do morza, kąpiel w ruskiej bani i gorącej beczce.

W niedzielę spod ośrodka do Pomnika Zaślubin i z powrotem do plaży przy Kamiennym Szańcu kuracjusze i mieszkańcy Kołobrzegu mogli podziwiać korowód morsów . Tam też o godz. 12:00 nastąpiła kolejna wspólna kąpiel morsów, foczek i morświnek. Po wspólnym wejściu do wody i kąpieli, rozpoczęła się degustacja zupy rybnej a potem wręczenie dyplomów, podziękowania i zakończenie imprezy.

Jak powiedział Zbyszek Nowak - jeden z morsów reprezentujący Samą Ramę - już niebawem, bo w lutym, w Mielnie odbędzie się kolejne spotkanie morsów na tak dużą skalę, a w marcu Polickie Morsy utopią Marzannę w nurtach Gunicy w czasie imprezy pod hasłem Powitanie Wiosny 2013.

(wgaw)
(wieglowa)
(Michał Świderski)
(Mariusz Wolański)