Police znane i nieznane

Na zaproszenie Dyrektora Książnicy Pomorskiej w Szczecinie Lucjana Bąbolewskiego i Burmistrza Polic Władysława Diakuna przedstawiciele PKC "Sama Rama" w dniu 8 czerwca 2010 r. brali udział w otwarciu wystawy z okazji 750-lecia nadania praw miejskich Policom.

1.JPG

Wystawa "Police znane i nieznane", bo tak brzmi jej oficjalna nazwa odbywała się w ramach IX Spotkań Regionalnych i ulokowała się w Sali Pod Piramidą Książnicy Pomorskiej.

2.JPG

To niezwykłe spotkanie z Policami zainaugurował muzycznym powitaniem Zespół Folklorystyczny "Balbiny". W dalszej części swoje wiersze o Policach i utwór liryczny "Moja ulica Odrzańska" zaprezentowała Helena Pilarska. Legendę o dwóch kogutach, ubarwioną "Balladą o polickich wytrychach" przedstawił Wiesław Gaweł.

3.JPG

Po tym artystycznym wprowadzeniu Dyrektor Książnicy L. Bąbolewski i Burmistrz W. Diakun dokonali uroczystego otwarcia wystawy. Zgromadzeni mieszkańcy Polic i zaproszeni goście ze Szczecina i niemieckich terenów przygranicznych interesowali się nie tylko zasobami zgromadzonymi w sali wystawowej ale również pokazem multimedialnym.Uroczyste otwarcie wystawy, zostało zakończone poczęstunkiem przy regionalnym stole.

Wystawa będzie prezentowana zwiedzającym do końca czerwca b.r. Dyrektor polickiego MOK-u Anna Ryl serdecznie zaprasza do odwiedzenia tej okolicznościowej i ciekawej wystawy.

(wgaw)