Poszukiwanie Legendarnego Kamienia

Na zaproszenie ADFC "Kreisgruppe Oderhaff" i "Wanderfreude Haffküste e.V." 11 lutego 2006 r. w siedmioosobowym składzie "Samej Ramy" udaliśmy się samochodami do Bergholz (tj. 5 km na północ od Löcknitz). Na przykościelnym parkingu oczekiwali na nas J. Barth i W.Zimmermann. Po paru minutach w miejscu zbiórki zjawiło się jeszcze prawie osiemdziesięciu turystów z obu niemieckich klubów. O godz. 10oo po powitaniu uczestników rajdu pod nazwą "Poszukiwanie legendarnego kamienia" zostaliśmy podzieleni na trzy grupy. Każda grup z przewodnikiem przemiennie zwiedzała Bergholz.

Nasza grupa rozpoczęła od kościoła z 1864 r. a później pokazano nam izbę regionalną (narzędzia, sprzęty domowe i gospodarcze) zlokalizowaną w budynku nieczynnej szkoły, po czym udaliśmy się do powstałego w 2004 roku muzeum ubiorów, z różnych epok historycznych. Po opuszczeniu Bergholz cała 86-osobowa grupa ruszyła trasą dawnej linii kolejowej (wąskotorowej) by szukać "legendarnego kamienia". Po czterech kilometrach wędrówki trafiliśmy na okazały głaz o średnicy ok. 4 m zwanego potocznie "Panna". Głaz ma tę właściwość, że po jego jednym ze zboczy przez cały rok można korzystać jak ze ślizgawki.

Dalej ruszyliśmy do Grimme. Tu obejrzeliśmy zabudowę osady wraz z kościołem o specyficznej architekturze (osobno hala kościoła i osobno wieża oddalona o kilka metrów).

Z Grimme dalej pieszo szlakiem wspomnianej kolejki doszliśmy znów do Bergholz gdzie w miejscowej gospodzie zostaliśmy uraczeni kartoflanką z kiełbaskami. W gospodzie zobaczyliśmy też ciekawe dzieło "sztuki prymitywnej", a mianowicie wielki obraz przedstawiający kościół w Bergholz wykonany z różnokolorowych guzików.

Na zakończenie imprezy działacze PKC "Sama Rama" wręczyli organizatorom rajdu pamiątkowe dyplomy (przyznane im już wcześniej), z okazji pierwszej rocznicy współpracy klubów rowerowych po obu stronach granicy.

(wig)

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License