Poszukiwanie Legendarnego Kamienia

Na zaproszenie ADFC "Kreisgruppe Oderhaff" i "Wanderfreude Haffküste e.V." 11 lutego 2006 r. w siedmioosobowym składzie "Samej Ramy" udaliśmy się samochodami do Bergholz (tj. 5 km na północ od Löcknitz). Na przykościelnym parkingu oczekiwali na nas J. Barth i W.Zimmermann. Po paru minutach w miejscu zbiórki zjawiło się jeszcze prawie osiemdziesięciu turystów z obu niemieckich klubów. O godz. 10oo po powitaniu uczestników rajdu pod nazwą "Poszukiwanie legendarnego kamienia" zostaliśmy podzieleni na trzy grupy. Każda grup z przewodnikiem przemiennie zwiedzała Bergholz.

1.JPG
2.JPG
3.JPG

Nasza grupa rozpoczęła od kościoła z 1864 r. a później pokazano nam izbę regionalną (narzędzia, sprzęty domowe i gospodarcze) zlokalizowaną w budynku nieczynnej szkoły, po czym udaliśmy się do powstałego w 2004 roku muzeum ubiorów, z różnych epok historycznych. Po opuszczeniu Bergholz cała 86-osobowa grupa ruszyła trasą dawnej linii kolejowej (wąskotorowej) by szukać "legendarnego kamienia". Po czterech kilometrach wędrówki trafiliśmy na okazały głaz o średnicy ok. 4 m zwanego potocznie "Panna". Głaz ma tę właściwość, że po jego jednym ze zboczy przez cały rok można korzystać jak ze ślizgawki.

4.JPG
5.JPG

Dalej ruszyliśmy do Grimme. Tu obejrzeliśmy zabudowę osady wraz z kościołem o specyficznej architekturze (osobno hala kościoła i osobno wieża oddalona o kilka metrów).

6.JPG

Z Grimme dalej pieszo szlakiem wspomnianej kolejki doszliśmy znów do Bergholz gdzie w miejscowej gospodzie zostaliśmy uraczeni kartoflanką z kiełbaskami. W gospodzie zobaczyliśmy też ciekawe dzieło "sztuki prymitywnej", a mianowicie wielki obraz przedstawiający kościół w Bergholz wykonany z różnokolorowych guzików.

7.JPG
8.JPG

Na zakończenie imprezy działacze PKC "Sama Rama" wręczyli organizatorom rajdu pamiątkowe dyplomy (przyznane im już wcześniej), z okazji pierwszej rocznicy współpracy klubów rowerowych po obu stronach granicy.

(wig)