Rajd Bibliotekarzy

Z okazji Tygodnia Bibliotek i Święta Bibliotekarzy, Sama Rama została zaproszona do udziału w Rajdzie Pieszym do Doliny Siedmiu Młynów, w Puszczy Wkrzańskiej.

18.JPG

W sobotę 11 maja 2013 roku w dwudziestoosobowym gronie spotkaliśmy się w Bartoszewie by stąd wyruszyć na pieszą wędrówkę.

1.JPG
2.JPG

Po powitaniu uczestników przez Elżbietę Kacprzak - Przewodniczącą SBP, Koło nr 11 w Policach oraz wysłuchaniu krótkiej historii osady i jeziora Bartoszewo wędrowaliśmy ścieżką rowerowo-pieszą wzdłuż drogi nr 115 w kierunku Pilchowa.

3.JPG
4.JPG

Tu zatrzymaliśmy się przed pilchowskim kościołem pw. Wniebowzięcia NMP, by poznać zarówno jego architekturę jak i zobaczyć parę ciekawych elementów ulokowanych na placu przy świątyni.

5.JPG
6.JPG
7.JPG

Idąc dalej, mocno uczęszczaną trasą przez turystów pieszych i cyklistów spotkaliśmy uczestników wycieczki organizowanej przez Klub PTTK Wkrzanie w ramach obchodów 45-lecia swojej działalności. Po przebyciu 4,5 km dotarliśmy do drogowskazu kierującego nas na Polanę Harcerską, a jednocześnie do Doliny Siedmiu Młynów. Po przejściu paruset metrów zatrzymaliśmy się nad rzeczką Osówka, której wody już od czasów średniowiecza wykorzystywano do poruszania kół młyńskich.

8.JPG

Zbaczając nieco z drogi mogliśmy zobaczyć jedyny z siedmiu, ocalały budynek młyna Kaisermühle (obecna nazwa Ustronie) z końca XIII wieku.

9.JPG
10.JPG

Po kolejnych 400 metrach oglądając ułożone wzdłuż Osówki stawy: Uroczysko, Zacisze, Nagórnik i Łamot (jedyne ślady po dawnych młynach) dotarliśmy do Polany Harcerskiej. Trzeba przyznać, że w dniu dzisiejszym nazwa ta miała pełne uzasadnienie, bo biwakowało tu kilka drużyn ZHP.

11.JPG
12.JPG

Korzystając z przygotowanego wcześniej ogniska i dzięki zapobiegliwości organizatorów rajdu upiekliśmy kiełbaski i inne wiktuały. Przy ognisku i rozmowach czas mijał szybko zwłaszcza, że pogoda tego dnia naprawdę chciała z nami współpracować.

13.JPG
14.JPG
15.JPG
16.JPG
17.JPG

(wgaw)