Rajd Pieczonego Ziemniaka 2016

Jesień to pora roku, kiedy na polach rozpoczynają się wykopki, kiedy snują się nad polami dymy ognisk, a w których popiele pieką się ziemniaki. Policka młodzież ze szkół podstawowych nr 3 i 8 oraz członkowie niemieckiego klubu turystyki pieszej Wanderfreunde Haffküste z Eggesin aby włączyć się w ten zwyczaj w dniu 15 października 2016 r. wzięła udział w "Polickim Święcie Pieczenia Ziemniaka". W sobotę rano ponad osiemdziesięcioosobowa grupa uczniów i dorosłych udała się autobusem SPPK do Kompleksu Rekreacyjno-Plażowego na terenie GCEiR w Trzebieży.

1.JPG
2.JPG
3.JPG

Tu po spotkaniu z pozostałymi uczestnikami imprezy i zrobieniu wspólnego zdjęcia wyruszyliśmy na trasę ośmiokilometrowej wędrówki pieszej. Początkowo były to leśne dukty z urozmaiconym krajobrazem.

4.JPG
5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
10.JPG
11.JPG
12.JPG

Potem zaczęły pojawiać się spore kałuże a w efekcie szlak, który nie dawno był jeszcze normalną trasą przerodził się w spore bagienko. Wędrując wśród zwalonych drzew - "przez dżunglę" przeskakiwaliśmy błotne strumyczki, by wyjść na suchy teren.

13.JPG
14.JPG
15.JPG
16.JPG
17.JPG
18.JPG
19.JPG
20.JPG

Kiedy dotarliśmy do mety imprezy, ciepło ogniska, w którym "dopiekły się" ziemniaki pozwoliło również na pieczenie kiełbasek i innych wiktuałów.

21.JPG
22.JPG
23.JPG
24.JPG
25.JPG
26.JPG

Jury konkursowe szybko oceniło przyniesione przez dzieci maskotki wykonane z ziemniaków i warzyw. Najefektowniejsze prace to "Jeździec na koniu" Oliwi Hnatkowskiej z SP 3, "Pan Bulwa" Jasia Pieciuszko z Przedszkola w Tanowie, "Pan Wiesiu Rolnik" Agnieszki Żurawskiej i "Państwo Bulwowie" Ali Przespolewskiej z SP3. Należy nadmienić, że na konkurs zgłoszono 12 prac o różnym stopniu atrakcyjności ich wykonania.

27.JPG
28.JPG
29.JPG
30.JPG
31.JPG
32.JPG
33.JPG

Oceniono również "największe ziemniaki". Zwyciężył ziemniak-batat Oliwi Hnatkowskiej przed kartoflami Natalii Czajko i Emilii Pasik z SP 3 oraz przyniesionymi pyrkami Piotra Zaleskiego i Rafała Dobrzyńskiego obaj z SP 8.

34.JPG
35.JPG
36.JPG

Wszystkich laureatów konkursów uhonorowano upominkami a wszystkich uczestników imprezy obdarowano pamiątkowymi znaczkami, a Winfried Zimmermann obdarował nas płytą Diashow 800 Jahre Eggesin.

37.JPG
38.JPG
39.JPG
40.JPG
41.JPG

Na zakończenie imprezy rozegrano konkurs "przeciągania liny", w którym po jednej stronie stanęły dziewczynki po drugiej chłopcy, które nieoczekiwanie dwukrotnie wygrały tą konkurencję.

42.JPG
43.JPG

O godz. 14:00 autobus SPPK odwiózł uczestników kolejnego "Święta Pieczenia Ziemniaków" do Polic. Organizatorzy imprezy - policki OSiR, PKC "Sama Rama", Wydziałom Promocji i Oświaty UG dziękują Markowi Ziemniewiczowi, Jurkowi Szczęsnemu, Grażynie Krupowies i Grzegorzowi Ufniarzowi za pomoc w urzeczywistnieniu tej tradycyjnej imprezy, załączając obrazek jak jeszcze nie tak dawno wyglądało Święto Ziemniaka.

44.JPG
45.JPG

(wgaw)
(jurek)
(dawid)
(mietek)
(adalbert)
(micolski)

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License