Rajd pieszy wokół mokradeł Martenschen Bruchs do Hintersee

Ponad dziesięć lat temu, kiedy wjeżdżało się do przygranicznej miejscowości Hintersee witał nas wielki baner o treści "Keine Vernässung des Martenschen Bruchs Hintersee darf nicht im Grundwasser ersaufen" (Bez zabezpieczenia mokradeł Martena - Hintersee może utonąć). Był to protest przeciwko zamysłom budowy na północno-zachodnim skrawku gminy jeziora. Do udziału w proteście Burmistrz Hintersee zaprosił nasze Stowarzyszenie Ekologiczne "Łarpia". Z czasem problem udało się rozwiązać.

1.JPG

17 listopada 2018 r. na zaproszenie Winfrieda Zimmermanna i Waderfreunde Haffküste E.v. członkowie "Samej Ramy" Police wzięli udział w rajdzie pieszym "Rund um den Martenschen Bruchs". Po przybyciu do Hintersee i krótkim omówieniu celu i trasy wędrówki ruszyliśmy obrzeżem Ueckermünder Heide (Puszczy Wkrzańskiej) w kierunku zachodnim.

3.JPG
4.JPG
5.JPG

Idąc dalej duktami leśnymi Winfried zatrzymywał się i opowiadał różne ciekawostki dotyczące przebytej trasy, a nasza koleżanka Agatka wszelkie zawiłości tematu tłumaczyła nam na język polski.

6.JPG
7.JPG
8.JPG
9.JPG
10.JPG
11.JPG

Po ok. 6 km wędrówki już mogliśmy zobaczyć rozłożone na nizinie mokradła. Na jednym ze wzgórków przy ulokowanej tam platformie obserwacyjnej i wielkiej mapie oczekiwał strażnik leśny, który w przystępny sposób wyjaśnił zebranym proces ochrony środowiska na tym terenie, kładąc nacisk na zastosowane tu formy zabezpieczeń przed zalaniem domostw mieszkańców Hintersee.

12.JPG
13.JPG
14.JPG
15.JPG
16.JPG
17.JPG
18.JPG
19.JPG
20.JPG
21.JPG
22.JPG

Tu też zaproszono nas na posiłek serwowany przez mobilną restaurację Fennschänke. Po odpoczynku ruszyliśmy w drogę powrotną trasą nieczynnej już od ponad pół wieku kolejki wąskotorowej łączącej w przeszłości Nowe Warpno ze stacją Szczecin Stobno.

23.JPG
24.JPG
25.JPG
26.JPG
27.JPG

W Hintersee pożegnaliśmy gospodarzy i udaliśmy się samochodami w drogę powrotną zatrzymując się pod krzyżem Barnima (Barnim Kreuz) - miejscu gdzie został zamordowany książę Barnim II przez zazdrosnego męża Vidante.

28.JPG
29.JPG
30.JPG
31.JPG
32.JPG
33.JPG

(wgaw)
(zbyszek)
(micolski)