Rowerem wokół Zalewu Szczecińskiego

Korzystając z pierwszej tegorocznej Majówki zachciało nam się wybrać na delikatną przejażdżkę… tak ze 200 km. Wyruszyliśmy rankiem 03 maja 2013 r. około godz. 7:00, przy pogodnym niebie, lekkim chłodku, ścieżką rowerową do Tanowa i dalej szosą do Dobieszczyna gdzie zatrzymaliśmy się na krótki postój.

1.JPG
2.JPG

Potem już przez Hintersee - Gegensee - Alhbeck, Egessin dojechaliśmy do Uckermünde. Tu pochodziliśmy trochę po rynku by zrobić parę pamiątkowych zdjęć.

3.JPG
4.JPG

I znów wsiedliśmy na rowery by przez Leopoldhagen , Bugewitz dojechać do miejscowości Kamp ok. godz. 14:00 by skorzystać z promu do Karnin.

5.JPG
6.JPG
7.JPG
8.JPG

Dalej jadąc krętą drogą, biegnąca wśród pól wyspy Uznam zwiedziliśmy liczne wiejskie sioła i miejscowości jak Usedom, Dargen gdzie w miejscowym muzeum zebrano pojazdy i wiele innych rzeczy kojarzące się z naszym dzieciństwem.

9.JPG
10.JPG
11.JPG

Po opuszczeniu Dragen jechaliśmy przez Zirchow do dawnego przejścia granicznego Garz by w końcu dotrzeć do Schroniska PTSM - miejsca noclegu w Świnoujściu, gdzie mieliśmy zabukowane łóżka na dwie noce.

12.JPG
13.JPG

W sobotę, 4 maja zrobiliśmy sobie lekką rundkę ok. 40 km po niemieckiej części wyspy Uznam odwiedzając Alhlbeck, Heringsdorf i Bansin skąd powrót do Kaminke, do małego portu nad Zalewem Szczecińskim, a potem do bazy w Świnoujściu.

14.JPG
15.JPG
16.JPG
17.JPG

5 maja, w niedzielę starujemy ok. godz. 7:00 do przeprawy promowej. Udało się zdążyć na prom odchodzący o godz. 7:20 i po przepłynięciu Świny ruszamy w trasę starą drogą przez Przytór i dalej drogą krajową Nr 3 do Dargobądzia a potem do Wolina. Tu dłuższy odpoczynek, po którym ruszamy dalej przez Recław do Żarowa by dotrzeć do Zielonczyna.

18.JPG
19.JPG

Za tą miejscowością skręcamy w stronę Miękowa i Goleniowa. Około 200 m za zakrętem parking leśny, na którym decydujemy się na jazdę ok. 50 km drogą śródleśną do Miękowa. Jest to odcinek trasy w większości niezagospodarowany pod kontem turystyki. Po dotarciu do Miękowa jedziemy już dalej starą trasą do Goleniowa. Mijamy rozkopane centrum i jedziemy ul. Szczecińską w stronę … oczywiście Rurzycy, Pucic i Załomia czyli początków miasta Szczecin, a potem już tylko "żabi skok" do Polic.

20.JPG

Po pokonaniu ok. 200 km rowerowa wyprawa wokół Zalewu szczecińskiego została zakończona.

(marekz)