Rowerowe Podróże małe i Duże - Nieznane oblicze Łasztowni

Dokładnie rok temu 28 czerwca 2014 z inicjatywy Jarka Łojko i Jacka Okrasy odbyły się pierwsze, szczecińskie Rowerowe Podróże małe i Duże. Wówczas wzięło w nich udział 50 cyklistów. Edycję tej imprezy w 2015 roku rozpoczęliśmy już w maju. 28 czerwca br. miała miejsce II wycieczka z tego cyklu. Na miejsce zbiórki przy kościele ewangelickim św. Trójcy przy ul. Energetyków przybyło około 140 rowerzystów.

Rajd rozpoczął się od zwiedzania kościoła, a turystów oprowadzał proboszcz parafii ks. Sławomir Sikora, który opowiedział historię kościoła, a także zwrócił uwagę na różne ciekawostki związane z tą świątynią.

Po przyjęciu zapisów uczestników w miasteczku rowerowym cała kawalkada rowerzystów z klubów ze Szczecina, Stargardu i polickiej Samej Ramy ruszyła w asyście radiowozów policji w kierunku portu szczecińskiego położonego w dzielnicy Łasztownia. O historii budowli portowych opowiadał poznany już wcześniej przewodnik Michał Rembas.

Wędrując na rowerach, po portowych uliczkach - Bulwar Gdański - Brama dawnego Portu Wolnocłowego - Nabrzeże Radzieckie - Nabrzeże Rumuńskie - statek „Bembridge” - elewator zbożowy Ewa - Władysława IV (Izba Celna) mogliśmy poznać historię budowli, urządzeń i sposób magazynowania towarów.

Potem udaliśmy się w rejon Starej Rzeźni. Tu zlokalizowany był punkt żywnościowy. Przy kiełbasce z grilla, kawie i ciasteczku mogliśmy wysłuchać prezentacji przedstawicieli poszczególnych klubów rowerowych biorących udział w wycieczce. Wielu mówców powiedziało wprost, takiej Łasztowni jeszcze nie znali.

Po posiłku, podzieleni na dwie grupy udaliśmy się do Starej Rzeźni, gdzie przewodnik opowiedział historię i funkcjonowanie tego zakładu od zarania jego powstania. Zwiedziliśmy też odremontowane obiekty a także wykonaliśmy szereg zdjęć.

Po opuszczeniu Starej Rzeźni zaprosiliśmy wszystkich na nasz najbliższy Wakacyjny Rodzinny Rajd Rowerowy, pożegnaliśmy organizatorów i przez Gocław i Skolwin wróciliśmy do Polic.

(wgaw)
(bożena)
(stasiu)
(micolski)

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License