Rowerowe Podróże małe i Duże - edycja 2015 cz. IV

23 sierpnia odbyła się czwarta tegoroczna wycieczka organizowana przez Rowerowe Podróże małe i DUŻE, w której brało udział kilku cyklistów Samej Ramy. I tym razem wycieczkę prowadził Michał Rembas, a trasa wiodła przez obiekty sportowe Pogodna i Turzyna. Była ona okazją do przypomnienia głośnych swego czasu wydarzeń sportowych oraz postaci wybitnych sportowców i trenerów.

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg

Na wstępie wycieczki zwiedziliśmy Stadion Miejski im. Floriana Krygiera. To właśnie tu szczecińska "Pogoń" odnosiła swoje największe sukcesy i porażki. W czasie zwiedzania Michał przedstawił historię tego stadionu. Gdy wszystko o czym mówił dokładnie obejrzeliśmy to uformowaliśmy rowerową kolumnę i wyruszyliśmy dalej.

6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg

Jadąc ulicami Twardowskiego -26 kwietnia - Bohaterów Warszawy - Sikorskiego dotarliśmy na boisko lekkoatletyczne przy ulicy Kordeckiego, a później ul. Ku Słońcu -Santocką - Poniatowskiego - Witkiewicza - Czorsztyńską - Brzozowskiego - Unii Lubelskiej do Litewskiej czyli do wyrobiska pod stadion lekkoatletyczny przy ul. Unii Lubelskiej, na którym wg projektów miał być obiekt sportowy, jednak tej budowy nie kontynuowano (zdjęcie z lotu ptaka).

13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg
17.jpg

Kolejnym obiektem sportowym na trasie był Miejski Stadion Lekkoatletyczny im. Wiesława Maniaka, potocznie zwany Stadionem Budowlanych. Niektórzy nasi członkowie próbują nawet swoich sił na skoczni w dal czy też ustawiając się w blokach startowych.

18.jpg
19.jpg
20.jpg
21.jpg
22.jpg

Przejazd ulicami miasta to nie tylko kręcenie pedałami. Kolumna rowerzystów takim przejazdem promuje turystykę rowerową wśród mieszkańców miasta. Kolorowe stroje członków turystycznych klubów rowerowych pokazują, że są takie organizacje z którymi można uprawiać profesjonalną turystykę rowerową, o czym przez mikrofon informował oraz pozdrawiał mieszkańców Szczecina a także zachęcał do wsiadania na rower prowadzący kolumnę Jacek Okraska.

23.jpg
24.jpg
25.jpg

Następnie trasa wiodła do ul. Szafera do dumy Szczecina czyli hali widowiskowo-sportowej "Azoty Arena". Po zwiedzeniu wnętrz obiektu udaliśmy się do znajdującego się nieopodal krytego Toru Kolarskiego im. Zbysława Zająca, gdzie młodzi adepci kolarstwa z Klubu "Piast Szczecin" zaprezentowali w ramach treningu swoje sprinterskie umiejętności.

26.jpg
27.jpg
28.jpg
29.jpg
30.jpg
31.jpg
32.jpg
33.jpg
34.jpg
35.jpg

Po zakończeniu objazdu obiektów na pobliskiej polanie czekał nas piknik z pieczonymi kiełbaskami i innymi wiktuałami.

36.jpg
37.jpg
38.jpg

(adalbert)
(joanna)
(jarek)
(paweł)