Rowerowe Powitanie Roku 2018

Po szaleństwach Nocy Sylwestrowej, w samo południe, 1 stycznia 2018 roku na starcie do rajdu rowerowego "Powitanie Nowego Roku " stawiło się przy szczecińskim jeziorze Głębokie, około osiemdziesięciu cyklistów. Stąd zwartą grupą, ścieżką rowerową długi peleton dojechał do Tanowa.

1.jpg
2.jpg
3.jpg

Tu dołączyli rowerzyści z "Samej Ramy" "pod wodzą" Marka tworząc jeszcze dłuższy peleton złożony z cyklistów nie tylko szczecińskich czy polickich, ale również z Goleniowa i Stargardu. Warunki pogodowe były sprzyjające, wiec grupa około 100 rowerzystów w radosnych nastrojach śródleśną drogą w turystycznym tempie dojechała nad jezioro Świdwie.

4.jpg
5.jpg
6.jpg

Na polanie rekreacyjnej nieopodal jeziora Świdwie zapłonęło tradycyjnie ognisko, pieczono kiełbaski, a także toczyły się rozmowy o planach rowerowych na 2018. Uczestnicy rajdu otrzymali materiały poprawiające bezpieczeństwo, które przekazały: Wydział Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Szczecinie oraz Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska w Szczecinie. Wśród rozdanych materiałów były m.in. alkoholtesty, poradniki rowerowe oraz odblaski. Bezpieczeństwo oraz edukacja w zakresie bezpieczeństwa jest jednym z priorytetów działalności Szczecińskiego Klubu Rowerowego Gryfus i pozostałych klubów.

7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg

Właśnie wspomniany Klub Gryfus i jego Prezes Paweł Malinowski byli głównymi pomysłodawcami tej, pierwszej w 2018 roku rowerowej imprezy. Warto zauważyć, że impreza z roku na rok rozrasta się. Na pewno sprzyjającymi są coraz łagodniejsze i ciepłe zimy, co pozwala cieszyć się podziwianiem piękna widoków na jezioro z zainstalowanej tu wieży obserwacyjnej.

14.jpg
15.jpg
16.jpg

(wgaw)
(marekz)
(micolski)

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License