Sama Rama jedzie ze ŚWiR-ami do Peenemünde

W dniu 07 lipca 2013 r. w ramach Świnoujskiej Inicjatywy Rowerowej „ŚwIR” odbyła się już czwarta wycieczka rowerowa na trasie Wolgast – Peenemünde – Karlshagen – Koserow - Neu Pudagla – Bansin - Świnoujście - o łącznej długości 67 km. Po zbiórce, na którą przybyło aż 59 cyklistów, omówieniu trasy, udaliśmy się na dworzec Świnoujście-Centrum by wsiąść do niemieckiego pociągu UBB.

1.jpg
2.jpg

Wśród uczestników byli między innymi turyści z Tychów, Rydzyny, Pobierowa, Szczecina i niezawodna ekipa "Samej Ramy" z Polic.

3.jpg
4.jpg

Po opuszczeniu pociągu na stacji docelowej nasza wycieczka została podzielona na 3 grupy dla łatwiejszego ich prowadzenia. Do Peenemünde jechaliśmy boczną i polną drogą przez Zecherin i Karlshagen.

5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg

W Peenemünde była dłuższa przerwa na posiłek i zwiedzanie obiektów przemysłu wojennego z okresu II wojny św. oraz portu, w tym okrętu podwodnego nazywanego przez wielu U-botem.

10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg

Przed wyruszeniem na dalszą trasę miało miejsce wręczenie odznak turystycznych. Jedna osoba będąca z nami trzeci raz została "wypasowana" na turystę kolarza i od tej pory będzie musiała jeździć w kasku.

16.jpg

Dalej pojechaliśmy na miejscowe lotnisko, gdzie zobaczyliśmy ciekawy egzemplarz śmigłowca i samolotu lądującego na wodzie.

17.jpg
18.jpg

Potem przez poszczególne miejscowości wypoczynkowe jak: Erholungsfort, Karlshagen, Zinnowitz i Koserow jechaliśmy wybrzeżem Bałtyku.

19.jpg
20.jpg
21.jpg
22.jpg

W Koserow zjechaliśmy na ścieżkę rowerową by odwiedzić park kamieni Kletterwald. Przerwa została wykorzystana na spacer po parku i posiłku, jaki jeszcze pozostał uczestnikom. Trafiliśmy też na orszak Neptuna.

23.jpg
24.jpg

Po przerwie pozostał już tylko przejazd do Świnoujścia. Dystans 67 km został pokonany przez wszystkich uczestników wycieczki, łącznie z 9-letnią Martynką Sajko.

25.jpg
26.jpg

Następna wycieczka odbędzie się w dniu 21 lipca 2013 r na trasie Świnoujście - J.Czajcze - rez.Łuniewo - J.Turkusowe - wyrzutnie V3 w Zalesiu-Świnoujście i będzie miała długość ok. 62 km.

(grażka)
(rex)
(roman)
(krzysztof)