Sama Rama na Kasiborskich Paprociach

W dniu 09.06.2013 r. w ramach Świnoujskiej Inicjatywy Rowerowej „ŚwIR” odbyła się inaugurująca już 3 edycję, wycieczka rowerowa na trasie Świnoujście - przeprawa promowa Karsibór - Mulnik - Karsiborskie Paprocie - falochron na Zalewie Szczecińskim - Świnoujście o łącznej długości 38 km. Na starcie stawiła się grupa 47 rowerzystów, w tym siedmiu spoza Świnoujścia.

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg

Organizatorzy byli zaskoczeni tak liczną frekwencją na pierwszej tegorocznej wycieczce. Dla porównania w roku ubiegłym na pierwszą trasę stawiło się 27 rowerów. Oczywiście „starzy” uczestnicy zameldowali się na starcie prawie w komplecie. Ekipę tą uzupełnili turyści z Kłodzka, Lubania, Pobierowa i Polic czyli członkowie PKC "Sama Rama".

5.jpg
6.jpg
7.jpg

Po powitaniu uczestników przez chyba najbardziej znanego cyklistę Świnoujścia Wieśka Króla ruszyliśmy na trasę. Nasza wycieczka nie mogła się odbyć bez wesołych akcentów. Takim było choćby "pasowanie na rowerzystę" osób biorących w wędrówkach rowerowych po raz pierwszy.

8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg

Po przebyciu kilkudziesięciu kilometrów dotarliśmy do Rezerwatu ?Karsiborskie Paprocie?. Jest to rezerwat o powierzchni niemal 38 ha, z bujnymi, sięgającymi ponad 2 metrów (w sezonie) paprociowymi zaroślami, składającymi się głównie z Długosza Królewskiego (Osmunda regalis). Roślina ta objęta jest ochroną, a ten rezerwat to jedno z największych jego skupisk w naszym kraju. Właśnie od zarodnionośnych liści Długosza, przypominających kwiaty wzięła się słowiańska legenda „kwiatu paproci”. Przy rezerwacie stworzono ścieżkę dydaktyczną, z której w sezonie na pewno jeszcze skorzystamy i to w szerszym gronie.

12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg

Na zakończenie wycieczki Prezes świnoujskich "Bielików" Wiesiu Król zaprosił obecnych i wszystkich zainteresowanych na kolejną wędrówkę, która odbędzie się w niedzielę dnia 30.06.2013 r. na trasie Wolin - Skansen Wikingów - Łazin - Domysłów - Jezioro Czajcze - Żubrowisko - Międzyzdroje - Świnoujście. Trasa długości 57,8 km.

(grażyna)
(ala)
(piotr)
(rex)