Sama Rama na Kasiborze

Kolejny raz w ramach działalności Świnoujskiej Inicjatywy Rowerowej ?ŚwIR? PKC "Sama Rama" została zaproszona w dniu 16.06.2013 r. do udziału w wycieczce rowerowej "Dookoła Wyspy Karsibór". Na miejscu zbiórki pojawiło się tym razem prawie pięćdziesięciu uczestników, których dla sprawniejszego prowadzenia wyprawy podzielono na trzy grupy. Tu też miał miejsce miły akcent ponieważ Piotr Połujanow ze świnoujskiego Klubu "Bieliki" otrzymał legitymację Przodownika Turystyki Kolarskiej PTTK z nr 5242.

1.jpg
2.jpg

Po czym już w grupach wyruszyliśmy na 39 km trasę. Po dojechaniu poszczególnych grup do nowego mostu na wyspę Karsibór, na krótkim postoju dowiedzieliśmy się jak funkcjonowała tu przeprawa promowa przed 1966 rokiem pomiędzy wyspami Uznam a Karsibór.

3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg

Jadąc dalej, wzdłuż Kanału Piastowskiego dotarliśmy na koniec wyspy, na betonowy falochron wychodzący na Zalew Szczeciński.

8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg

Po wykonaniu zdjęć ruszyliśmy wzdłuż linii brzegowej Zalewu aż do pomnika brytyjskich lotników poległych w II wojnie św. Do realizacji pomnika użyto skrzydła zestrzelonego samolotu bojowego.

12.JPG
13.jpg
14.jpg

Byliśmy też karsiborskim w kościele pw. Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny gdyż jedna z uczestniczek rajdu wyjawiła, że właśnie dziś ma 40 rocznicę ślubu w tej właśnie świątyni. Nie obyło się więc bez okazjonalnych życzeń. Sam kościół, to  późnogotycka budowla, z XV/XVI w. o ciekawej bryle i wnętrzu, która stoi w miejscu historycznej przeprawy przez Świnę do Przytoru, na prastarym szlaku handlowym wokół Bałtyku. W roku 1630, w oczekiwaniu na przeprawę swoich wojsk, w kościelnej plebanii kwaterował przez 5 dni szwedzki król Gustaw II Adolf.

15.jpg
16.jpg

Po opuszczeniu kościoła, jadąc przez dawny cmentarz ewangelicki dotarliśmy do mariny gdzie zrobiliśmy przerwę na posiłek.

17.jpg
18.jpg

W marinie nastąpiło też zakończenie wycieczki, w trakcie której dwóch nowych cyklistów zostało pasowanych na dyplomowanych rowerzystów, wszyscy natomiast otrzymaliśmy pamiątkowe dyplomiki uczestnictwa w wycieczce rowerowej "Dookoła Wyspy Karsibór".

19.jpg

Przypomniano nam też, że następna wycieczka odbędzie się w dniu 23.06.2013 r. na trasie: Wolin - jezioro Czajcze - Warnowo - żubrowisko - Międzyzdroje - Świnoujście i będzie miała długość ok. 58 km.

(grażyna)
(ala)
(piotr)
(rex)
(roman)